Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Începe construcția Autostrăzii Ploiești-Buzău. Grindeanu: „E o autostradă extrem de importantă, așteptată de românii din această zonă”

Începe construcția Autostrăzii Ploiești-Buzău, deocamdată a primului lot cuprins între Dumbrava și Mizil. Constructorii au la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor care includ 14 poduri și un pasaj. Prezent la predarea amplasamentului, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a vorbit despre noul contract în valoare de 1,4 miliarde de lei, dar și despre alte proiecte de infrastructură feroviară finanțate tot prin PNRR.

„Un nou pas important pentru construirea Autostrăzii Moldova (A7)! Încă 21 de km ai acestei autostrăzi (secţiunea din Muntenia) intră în lucru! CNAIR a predat astăzi Asocierii Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management amplasamentul lotului 1 (Dumbrava-Mizil) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău. Constructorul a pregătit deja amplasamentul organizării de şantier şi a marcat traseul acestui lot de autostradă”, a scris Sorin Grindeanu, luni pe Facebook.

Începe construcția Autostrăzii Ploiești-Buzău, lotul 1. Ce lucrări vor fi efectuate

Ministrul Transporturilor a explicat că în prima etapă urmează să desfăşoare: lucrări de deminare; descărcări arheologice; decopertarea stratului vegetal; pregătirea amplasamentelor pentru cele 14 poduri, pasaje şi podeţe.

Sorin Grindeanu a amintit că lucrările sunt finanțate prin PNRR și trebuie finalizate în 20 de luni. Dacă lucrurile vor merge conform planului, în 2025 ar urma să fie deschisă circulația pe acest lot.

„Cei 21 de km ai lotului Dumbrava-Mizil se adaugă celor 28,35 de km ai lotului 2 (Mizil – Pietroasele), pentru care Ordinul de Începere a fost emis în data de 11 august”, a completat ministrul Transporturilor.

De asemenea, Grindeanu a precizat că toate cele 13 loturi de pe A7 Ploiești - Pașcani ”sunt direct pe execuție, proiectul existând”.

”E o autostradă extrem de importantă, așteptată de românii din această zonă, până la Pașcani. (...)

Vorbim prin PNRR până la Pașcani, iar de la Pașcani în sus spre Suceava - Siret vor fi finanțări pe viitorul exercițiu financiar european, pe POT, programul operațional de transporturi, astfel încât coloana vertebrală a infrastructurii din Moldova și anume A7 să intre într-un final în faza de execuție.

Nu se pot face loturi de autostrăzi sau de căi ferate dacă nu ai contracte.

Și în perioada următoare vom semna contracte de la Buzău la Focșani, de la Focșani la Bacău, de la Bacău la Pașcani. Toate sunt în proceduri înainte, unele foarte înaintate sau suntem în perioada în care se vor depune oferte, undeva în jurul mijlocului septembrie, astfel încât să intrăm în procedura de execuție.

Infrastructura ne lipsește de zeci de ani și e datorie pe care statul trebuie să o plătească față de cetățeni”, a mai spus Grindeanu.

Ministrul Transporturilor, despre investițiile în căile ferate. „20 și ceva ani să nu cumperi nicio garnitură nou, lucrul ăsta se vede”

Întrebat despre trenul din Caracal, blocat în câmp, după ce bucăți dintr-un pod au intrat în roțile unui vagon, Sorin Grindeanu a recunoscut că astfel de incidente ”din păcate nu sunt singulare”.

”Sunt incidente, care din păcate nu sunt singulare. Vorbim despre o infrastructură pe zona feroviară care trebuie să fie modernizată.

Azi am semnat cel mai mare contract de finanțare prin PNRR de până acum de aproape 9 miliarde de lei, spre două miliarde de euro, pentru modernizarea traseului Caransebeș-Arad în patru loturi, iar eforturile care se fac trebuie să fie dublate de proiecte, de contracte.

Lucrurile pe infrastructura feroviară stau și mai prost decât au stat sau stau pe infrastructura rutieră. E vorba de modernizarea infrastructurii în care nu s-a investit. Lucrurile nu se pot întâmpla peste noapte. A doua este de achiziționare a materialului rulant nou - trenuri, garnituri de trenuri, dacă vorbim de CFR Călători”, a mai precizat ministrul Transporturilor.

Grindeanu: ”Degeaba ai și infrastructură nouă dacă nu ai trenuri ca să poată să circule cu viteze rezonabile”

”E pentru prima dată de aproape 20 și ceva de ani de când se achiziționează garnituri de tren nou în România. E adevărat că pe finanțare europeană, dar de 20 și ceva de ani nu s-a făcut acest lucru în România.

S-au mai făcut modernizări de garnituri de tren, dar trenuri noi achiziționate.. Unele dintre licitații au fost deja atribuite, altele sunt în curs în acest moment, astfel încât să venim și pe această parte.

20 și ceva ani să nu cumperi nicio garnitură nou, lucrul ăsta se vede.. Din păcate, merge spre disconfortul călătorilor”, a mai spus Grindeanu.

Întrebat de ce România vrea să cumpere trenuri capabile să circule cu 200 de kilometri pe oră, fără a avea modernizată calea ferată, ministrul Transporturilor a explicat că este nevoie de ambele componente.

”Nu pot merge unele fără altele, sigur că poți să ai un confort sporit dacă mergi într-o garnitură nouă, dar dacă infrastructura nu e modernizată, mergi cu o viteză care nu e ceva potrivită.

Sunt importante ambele componente - și modernizarea infrastructurii, dar și achiziția de material rulant nou. Degeaba ai și infrastructură nouă dacă nu ai trenuri ca să poată să circule cu viteze rezonabile”, a concluzionat el.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE