Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, că nu a fost luată încă o decizie privind construirea autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat, o soluție despre care premierul Nicolae Ciucă spunea că ”trebuie asumată”.
Autostrada Comarnic - Brașov, așteptată de zeci de ani de șoferii care formează cozi pe DN1 spre stațiunilor montane de pe Valea Prahovei, a revenit în dezbaterea publică.
Sorin Grindeanu s-a declarat surprins, după ce a fost întrebat dacă autostrada Comarnic - Brașov va fi realizată în parteneriat public - privat, așa cum a sugerat premierul Nicolae Ciucă.
”De unde e concluzia asta că va fi realizată printr-un parteneriat public-privat?
Și eu le-am citit (declarațiile premierului, n.red), doar că pot să vă spun că n-am văzut o decizie de acest tip. Nu există o decizie de acest tip. Știu că s-a mai încercat în trecut de vreo trei-patru ori și nu au ieșit”, a declarat ministrul Transporturilor.
De altfel, Sorin Grindeanu a explicat că „în acest moment, ne aflăm în faza în care se lucrează la studiul de fezabilitate și la proiect”
„Este o licitație care a avut un câștigător. Sigur că am avut nemulțumiri în momentul în care am venit la minister și am văzut durata.
De elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului care mi s-a părut foarte lungă, dar e un contract atribuit. N-am ce să comentez din acest punct de vedere”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Prin graficul de prestare a serviciilor pentru Contractul privind completarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic, destinate construcției autostrăzii Comarnic – Brașov, compania Consitrans a propus în luna decembrie 2021 scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie să predea Studiul de Fezabilitate. În aceste condiții, 17 mai 2023 a fost data propusă pentru predarea studiului de fezabilitate.
”Suntem în acest stadiu. În momentul în care se termină studiul de fezabilitate și proiectul și vedem la ce valori se ajunge, se poate discuta despre diverse scenarii; că venim cu finanțări pe fonduri europene, pe viitorul exercițiu bugetar, că se va încerca un proiect de tipul parteneriat public-privat, cred că e devreme.
Cred că în acest sens a fost declarația domnului premier Ciucă. Deocamdată să vedem unde ajungem cu studiul de fezabilitate, cu proiectul, la ce sumă”, a mai spus Grindeanu (PSD).
Ministrul Transporturilor a reacționat după ce premierul Nicolae Ciucă a spus că autostrada Ploiești - Brașov va fi construită prin metoda parteneriatului public-privat, fără să explice de ce nu poate să folosească fondurile europene.
”Finanțarea nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluția pe care am discutat-o este cea a unui parteneriat public-privat și ea trebuie asumată. Am avut în analiză trei opțiuni: fiecare dintre ele vizând fie folosirea împrumutului de la BERD, Banca Europeană de Investiții sau, așa cum spuneam, un parteneriat public-privat”, a afirmat Nicolae Ciucă.