Cum ar fi ca elevii să învețe engleză cu ajutorul lui Harry Potter și științe folosind calculatoare cu tehnologie 3D? Nu este basm, ci realitate. Tehnicile, dezvoltate de experții de la Cambridge, au ajuns și în România, spre încântarea copiilor care au șansă să învețe în acest mod.
Seria Harry Potter este subiect de studiu pentru elevii de clasa a șasea care învață în sistem Cambridge.
Irina Orfanakis, profesoară, clasa a VI-a: ”Cartea aceasta este o carte foarte iubită de elevi și am încercat să mergem pe linia succesului, căutând pentru literatură o carte care să ne asigure că vom motiva elevul spre a învăța și se pare că avem succes cu ea. Învață să iubească lectura prin diferite strategii pe care noi le folosim la limba engleză. Asta înseamnă că, în momentul în care ei au intrat în această clasă, primul lucru pe care l-am comunicat a fost că ei au fost primiți la Hogwarts și au primit o scrisoare de acceptare.”
Sistemul de puncte de la Hogwarts este implementat în modul de notare de la clasă.
Copiii primesc și puncte dacă urmează o serie de reguli inspirate din Harry Potter. Spre exemplu, dacă demonstrează că gândesc diferit, că sunt buni cu semenii lor, că știu să se apere pe ei și pe alții
Ela Cable, profesor învățământ preșcolar: ”Totul este în engleză pentru că noi avem copii din 32 de țări diferite și atunci limba comună este limba engleză. Te învață lucruri precum: să fii generos, să fii bun, să înțelegi că faci parte dintr-o lume unde toți suntem frumoși, suntem unici și cu toții avem ceva de oferit.”
În ceea ce privește educația academică, elevii au parte de cele mai noi tehnologii de predare cum ar fi calculatoarele 3D.
Ana Croitoru, elevă în clasa a XI-a: ”Ne oferă o imagine a inimii, 3D, în care putem să ne uităm înăuntru și să observăm cum pulsează inima. Ce skill-uri ai reușit să dezvolți fiind expusă la acest gen de școală? Am învățat cum să învăț mai abstract, să think out of the box, să asimilez mai bine totul, decât să învăț cum e în manual cuvânt cu cuvânt ce scrie acolo. Acest sistem îți oferă oportunitatea să gândești mai mult.”
Ultima noutate din tehnologie este, desigur, inteligența artificială, care a provocat îngrijorare, dar a dezvăluit și o serie de posibilități.
Abigail Barnett, expert Cambridge International: ”Am primit feedback din partea profesorilor noștri care își doresc să aibă parte de o pregătire în ceea ce privește inteligența artificială. Nimeni nu are încă toate răspunsurile, dar vedem potențialul inteligenței artificiale pentru a susține procesul de învățare, trebuie folosit într-un mod responsabil și nu vrem să apară o ruptură în generația actuală: cei care știu să folosească această tehnologie și cei care sunt lăsați în urmă.”
Spre exemplu, am putea avea profesori virtuali.
Abigail Barnett, expert Cambridge International: ”Înțeleg de unde vine ideea, cred că ar putea ajuta, dar într-un mod limitat, dar din punctul meu de vedere inteligența artiicială nu va putea înlocui niciodată dinamica profesori-elevi”
Sistemul Cambridge în ajută să învețe pe elevii din peste 10 mii de școli, aflate în 160 de țări.