A trebuit să moară un om pentru ca CNAIR să analizeze posibilitatea montării unor plase de protecție pe toată lungimea autostrăzilor. Cu mult cinism, reprezentanții CNAIR dau vina pe victimă și spun că odată coborât din mașină orice șofer devine pieton. De asemenea, precizează că instituția va trece peste normative și logică și va instala plase de protecție, fără a da, însă, un termen de execuție.
Imaginile cu momentul accidentului în care un bărbat și-a pierdut viața sărind peste un parapet au devenit publice și au un puternic impact emoțional.
Bărbatul a sărit peste parapet, după ce a vrut să se ferească de o altă mașină care venea spre el. A vrut să-și salveze viața, fără să își dea seama că se află pe un viaduct. A căzut în gol de la peste 20 de metri. Căzătura i-a fost fatală.
Bărbatul de 48 de ani se dăduse jos din mașină să ajute alți răniți implicați într-un carambol produs din cauza poleiului de pe șosea.
Plasele de protecție i-ar fi putut salva viața bărbatului
Bărbatul putea să fie salvat, dacă între sensurile de mers ale autostrăzii ar fi fost montate plase care îi stopau căderea în gol, spun reprezentanții ONG-ului Pro Infrastructura.
Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura: Soluția este simplă. CNAIR o are implementată pe aici, pe acolo, pe câteva proiecte. Am pus o fotografie de pe A3, este fotografia cu grilajul. Este pus între sensurile autostrăzii, pe pod, astfel încât, în cazul în care cineva ajunge în acea zonă, sau nu este atent, cum a fost accidentul de duminică, când omul era într-o stare de șoc, era prins într-un accident în lanț, era noapte. A fost o situație limită, dar este ușor să dăm vina pe mort. Dacă era acest grilaj de protecție, omul acesta trăia.
CNAIR spune că montează astfel de plase de protecție doar în zonele apropiate localităților.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Montăm plase verticale și orizontale, în acest moment, în acele zone unde sunt pasaje peste drumurile naționale, pentru a nu se arunca obiecte pe drumurile de dedesubt, sau mai punem aceste grilaje pe viaductele aflate în apropierea localităților. Situația este total diferită aici, este un viaduct Tălmaciu, în munte, la o distanță mare de localități. Nu ar trebui să existe pietoni.
Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura: Acest om care și-a pierdut viața nu era pieton, era șofer, implicat în accident.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Când este jos din mașina și e pe carosabil este pieton.
Reprezentantul CNAIR spune că victima nu a procedat corect în acest caz.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Când vrei să te ferești și să treci, să nu mai stai pe carosabil, te duci spre banda de urgență, nicidecum pe mijlocul drumului, să escaladezi parapetul.
CNAIR promite că, după această tragedie, va monta plasele care i-ar fi putut salva viața bărbatului care a căzut în gol de la 20 de metri.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Pentru că a avut loc această situație nefericită vom trece peste normative și logică și vom căuta soluții să montam și aici plase.
Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura: Nu ne poate da domnul Șerbănescu un termen. Poate să fie de la câțiva ani, la niciodată.