Tradiționala aglomerație de pe DN1 spre munte ar putea fi o amintire. Asta, după ce se va da în folosință Autostrada Ploiești-Brașov. Până atunci, mai repede de realizat, par a fi variantele ocolitoare ale stațiunilor montane: Comarnic, Azuga și Predeal.
Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a spus, la Euronews România, în ce stadiu se află autostrada care ne-ar putea scuti de traficul aglomerat.
„Autostrada Ploiești-Brașov se află în faza de elaborare a studiului de fezabilitate. Până acum am primit de la elaboratorul documentației niște variante de traseu care nu au fost optimizate, o alternativă cu o valoare de buget de 8-9 miliarde de euro. Este o sumă pe care România nu și-o permite, în momentul de față. I-am cerut, în mod expres, să vină cu anumite variante care să țină cont de costuri, un buget pe care România să-și-l poată permite.
Am luat anumite măsuri, am semnat un protocol cu Consiliul județean Prahova, prin care noi asigurăm finanțarea pentru realizarea unor variante ocolitoare pentru anumite localități de pe DN1, unde avem valori foarte mari de trafic: Comarnic, Azuga și Predeal”, a transmis Cristian Pistol, Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Previziunile pentru infrastructură în 2023
România încă se află pe ultimele locuri din Europa, când vine vorba despre calitatea infrastructurii rutiere, deși zilnic avem lucrări anunțate de autorități pe hârtie, în realitate lucrurile se mișcă foarte greu. Și în acest an previziunile sunt optimiste.
Când vorbim despre autostrăzi și drumuri expres veritabile, România are în prezent 995 de kilometri în exploatare, peste 580 de km care au contracte de lucrări active și 335 de km aflați în procedură de licitație.
Țara noastră ar putea trece în acest an, însă, de borna de 1.000 de kilometri de autostradă, potrivit unui comunicat al Asociației Pro Infrastructura.