Twitter se confruntă cu un proces în Germania pentru că nu a reușit să elimine conținutul antisemit de pe platforma sa.
Procesul, intentat de HateAid, o organizație pentru drepturile digitale, și de Uniunea Europeană a Studenților Evrei, susține că platforma de socializare nu și-a respectat propriile reguli în ceea ce privește conținutul antisemit.
Conținut antisemit raportat, dar nu retras
Organizația susține că tweeturile în cauză au fost raportate la Twitter, dar nu au fost retrase. Platforma ar fi refuzat chiar să elimine un comentariu legat de negarea Holocaustului.
Avital Grinberg, președintele Uniunii Europene a Studenților Evrei, a descris aceste postări ca fiind extrem de șocante într-un interviu acordat pentru Euronews.
„Tweeturile sunt cu adevărat dezgustătoare, foarte înfricoșătoare. Nu vorbim doar despre discursuri discriminatorii. Vorbim despre un discurs al urii care este ilegal prin legea germană”, a explicat Grinberg.
Organizația dă în judecată Twitter pe baza regulilor platformei
Cazul va încerca să stabilească dacă Twitter este obligat din punct de vedere legal să elimine astfel de materiale. Dar ceea ce este unic în acest caz este faptul că organizația nu dă în judecată Twitter pe baza legislației germane, ci pe baza termenilor de utilizare și a regulilor platformei, după cum explică Josephine Ballon, șefa departamentului juridic al HateAid.
„Fiecare persoană care își creează un profil pe Twitter are un fel de contract cu Twitter. Dar nimeni nu se întreabă de ce Twitter nu respectă regulile pe care și le-a stabilit atunci când vine vorba de politicile de moderare pe platforma lor”, a declarat Josephine Ballon.
Un studiu realizat de Center for Countering Digital Hate a constatat că platformele de social media nu au acționat 84% din cazurile în care postările erau de ură împotriva evreilor.
Twitter a acționat în cazul a doar 11% din postările antisemite raportate, a doua cea mai mică rată dintre platformele majore.
Ce vor obține în urma procesului
Dacă acest proces va avea succes, organizația speră că va deveni mai ușor pentru utilizatorii din întreaga lume să își apere drepturile digitale.
„Când vom avea succes cu acest caz, vom avea un instrument semnificativ pentru a trage Twitter la răspundere și pentru a crește presiunea asupra platformelor. Acest lucru ar putea permite grupurilor să intenteze procese pentru propriile comunități și să facă acest lucru în întreaga lume, deoarece termenii serviciului sunt aceiași peste tot”, a explicat Ballon.
Euronews a contactat Twitter pentru un comentariu, dar nu a primit un răspuns până la ora publicării acestui articol.