Peste 54.000 de pasageri sunt afectați, după ce operatorul low-cost Blue Air a decis anularea curselor în perioada 6-12 septembrie. Guvernul a alocat cinci milioane de lei din fondul de rezervă pentru repatrierea pasagerilor cu avioane Tarom.
În direct la Euronews România, Mihăiță Ursu, director al Tarom, a explicat modul în care compania aeriană națională vine în sprijinul românilor blocați pe aeroporturile din străinătate ca urmare a blocării curselor Blue Air.
”Noi activăm acum în procedură de criză împreună cu Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe. În funcție de necesități și grupurile de români comasate în anumite aeroporturi și în anumite destinații pe care le opera compania Blue Air, avem solicitări și prin programul nostru de operare care este încărcat, reușim să aducem românii acasă în condiții de siguranță și să sperăm că vom reuși să-i aducem pe toți astfel încât să îndeplinim cu brio această obligație”, a afirmat directorul TAROM.
Mihăiță Ursu a afirmat că reprezentanții TAROM se află în contact cu Ministerul Afacerilor Externe pentru a ști de pe ce aeroporturi trebuie să ridice pasagerii.
”Practic, toată flota este la dispoziție, în funcție de necesitate. Avem probleme în cursul zilei când avem cursele noastre regulate pe care trebuie să ni le îndeplinim. Printre ele sau seara suntem disponibili să aducem cetățenii români din diferite zone”, a afirmat directorul TAROM.
Întrebat pe ce criterii sunt alese aeroporturile, Ursu a explicat că acest lucru se face în funcție de ”în funcție de solicitările MAE și în funcție de numărul de conaționali care se află într-o anumită zonă”.
”În general începem în zonele unde densitatea este mai mare sau în zonele mai greu accesibile - Cipru, Grecia. Posibil să facem astăzi cursă de repatriere din Grecia și sau Cipru. Așteptăm în continuare confirmarea numărului de pasageri.
În Grecia, ce știam de ieri, erau în jur de 300 de pasageri. Vom vedea cum îi aducem cu două curse. În Cipru sunt vreo 70 și ceva de pasageri, 78 dacă îmi aduc bine aminte”, a mai spus el.
Cum trebuie să procedeze pasagerii Blue Air pentru a zbura cu TAROM în România
Directorul TAROM a precizat că, în baza hotărârii de Guvern, a fost încheiat un acord prin care compania aeriană națională se angajează să ia pe locurile disponibile din aeronave și pasagerii Blue Air.
„Trebuie să intre pe site-ul nostru ca să-și rezerve bilete sau la ghișeele noastre pe plan local. Prezintă tichetele de îmbarcare de la compania Blue Air și noi îi vom urca la bordul aeronavelor dacă avem locuri. De abia ieri a intrat cadrul legislativ în vigoare. Începând de astăzi avem disponibilitatea aceasta”, a menționat Mihăiță Ursu.