Croația ar putea deveni o destinație mai scumpă după introducerea monedei euro. Deși Guvernul de la Zagreb a stabilit o rată de conversie pentru kuna croată, mulți comercianți au profitat de această schimbare și au mărit nejustificat prețurile. Anul precedent aproape 19 milioane de turiști au vizitat Croația, una dintre destinațiile populare și printre turiștii români.
De la 1 ianuarie, Croația a devenit simultan parte a zonei euro și a zonei Schengen. Acest moment a generat și un val de scumpiri. Unii localnici se așteptau la acest lucru
Nikola Plecas: „În unele cazuri nu întâlnim scumpiri atât de mari, dar unii comercianți au mers cam departe. De exemplu, un produs care costa înainte cinci kuna, adică 70 de cenți, acum costă un euro, un euro și ceva.”
Specialiștii în turism susțin că tot mai mulți români vor alege un sejur în Croația
În ciuda scumpirilor din ultima perioadă, specialiștii în turism susțin că tot mai mulți români vor alege un sejur în Croația.
Raluca Hatmanu, agenție de turism: „Are toate șansele să crească în preferințele turiștilor români, pentru că are foarte multe atuuri, de la tot ce înseamnă Coasta Dalmației, care este pur și simplu minunată, până la parcurile naturale. E suficient să spun de Plitvice. În medie, cred că undeva la 1.500 de euro, o săptămână. Două persoane, nu știu neapărat dacă și cu un copil, se pot descurca.
Guvernul de la Zagreb a început să ia măsuri. Până acum au fost acordate 151 de amenzi pentru comercianți și întreprinderi, care au ridicat prețurile în mod nejustificat față de rata reală de conversie.