Unii elevi au luat startul anului școlar cu câteva ore mai târziu. Este vorba despre copiii care sunt nevoiți să înceapă orele după-amiaza, din cauză că spațiile de învățământ sunt insuficiente în școlile lor. Se întâmplă, de exemplu, la o școală din Timișoara, unde elevii de clasa a treia și a patra învață după-amiaza. Potrivit noului regulament școlar, intrat în vigoare anul acesta, învățământul primar funcționează, de regulă, în programul de dimineață. Pentru școlile care funcționează în cel puțin două schimburi, programul este stabilit de consiliul de administrație al școlii.
În Timișoara sunt nouă astfel de școli, la care elevii din clasele a 3-a și a 4-a frecventează cursurile școlare după-amiaza. Este cazul unităților de învățământ de prestigiu, la care părinții luptă să-și înscrie copiii. Într-o astfel de situație se află Școala numărul 30.
Elev: Este ok după-masa, doar că aș prefera de dimineață, pentru că mă concentrez mai bine și am timp liber după-masa.
Părinte: Pentru noi este un avantaj, că ne ajută faptul că poate să vină și mai târziu și poate să vină și singur la școală. Evident, toată lumea funcționează mai bine dimineața, la prima oră, dar și noi am trecut prin astea. Și am supraviețuit. Așa că, poate e nouă provocare.
Părinte: Este primul an în care va face de după-amiaza, de fapt de la ora 12 la ora 16 și vom vedea ce va fi. Noi am ales varianta de before, pentru că, evident, nu putem să renunțăm la serviciu ca să venim să aducem copiii.
Oficialii școlii explică de se s-a optat pentru ca elevii din clasele a 3-a și a 4-a să vină după-amiaza, în locul celor din gimnaziu. Ei dau asigurări că ar trebui să existe motive de îngrijorare în privința randamentului școlar al copiilor.
Mihaela Șora – directoare Școala Gimnazială nr. 30 Timișoara: Timpul a demonstrat că nu sunt afectați copilașii. Era foarte greu pentru gimnaziu, având în vedere că, pe măsură ce cresc ca și clase, crește și numărul de ore și trebuia să termine orele la orele 19, pe când copiii de clasele a 3-a și a 4-a termină orele la 16.
Amalia Doboș – psiholog școlar: E foarte important programul și, dacă acesta e bine gândit și așezat de părinți în contextul zilei, copilul poate avea parte de o adaptare bună și rapidă, chiar dacă-i vorba de un program de după-amiaza. În rest, copiii sunt la fel de zâmbitori, să știți.
La Școala Gimnazială numărul 30 din Timișoara se construiesc două corpuri noi de clădire, preconizate a fi date în folosință în următorul an școlar. Cu toate acestea, spațiile tot nu vor fi suficiente pentru desfășurarea cursurilor exclusiv în prima parte a zilei. Asta, deoarece numărul de elevi de aici a ajuns acum la aproape 2.300 și se estimează că va fi tot mai mare.