Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE. Circulația pe Magistrala 1 de metrou, reluată în condiții normale. Defecțiunea a fost remediată

Circulaţia trenurilor de metrou pe Magistrala 1 se desfăşoară în sistem pendulă între staţiile Gara de Nord 1 şi Obor, Dristor 2 şi Iancului, din cauza unei şine rupte la staţia Obor.

16/12/2024 , 15:05

Defecțiunea a fost remediată

Circulatia pe Magistrala 1 a fost reluata in conditii normale, defecțiunea la șină a fost remediată.

16/12/2024 , 13:33

Echipele Metrorex intervin pentru remedierea defecțiunii

Metrorex anunță că, în urma verificărilor realizate de specialiști, s-a constatat o defecțiune apărută la șină, în zona stației Obor.

Astfel, începând cu ora 12:45, echipele operative intervin pentru remedierea defectului constatat. În acest timp, se verifică și starea materialului rulant care a circulat în zona afectată.

Dupa finalizarea intervenției, circulația va fi reluată normal.

Sistem pendulă între staţiile Gara de Nord 1 şi Obor, Dristor 2 şi Ianculu

Metrorex a anunţat că luni, începând cu ora 10:00, circulaţia trenurilor de metrou pe Magistrala 1 se desfăşoară în sistem pendulă între staţiile Gara de Nord 1 şi Obor, Dristor 2 şi Iancului.

Călătorii sunt informaţi prin intermediul instalaţiilor de sonorizare din staţii şi trenuri şi pe website-ul www.metrorex.ro. În acest timp, echipele specializate Metrorex fac verificări tehnice la calea de rulare în zona staţiei Obor, ca urmare a sesizării de către personalul de conducere tren a unui zgomot suspect. După finalizarea intervenţiei, circulaţia va fi reluată normal.

Măsura luată pentru a elimina riscul de accidentare prin electrocutare

Marian Artimon, preşedintele Unităţii Sindicatul Liber Metrou (USLM): La staţia Obor s-a descoperit o şină ruptă, în timpul circulaţiei trenurilor de călători. S-a decis să se facă un sistem de circulaţie provizoriu, în sensul că se face de la Dristor 2 la Piaţa Iancului pendulă, iar trenurile care trebuiau să întoarcă la Dristor în circulaţie normală întorc la Piaţa Iancului. Este o şină ruptă, nu ştiu cam ce vechime are şina respectivă, dar, fiind foarte aproape de şina a treia, iar staţia Obor este o staţie cu peroane laterale ceea ce implică şina a treia pentru ambele fire de circulaţie pe mijlocul staţiilor, pentru a elimina riscul de accidentare prin electrocutare a persoanelor care trebuie să intervină, s-a hotărât să se facă această intervenţie la noapte.

„Nu este vina personalului pentru că a cedat această şină”

Întrebat dacă această situaţie va persista pe toată durata zilei de luni, Marian Artimon a răspuns: "La momentul acesta există riscul electrocutării şi, ca să scoţi şina a treia de sub tensiune, trebuie să blochezi staţia Obor şi circulaţia de la Obor spre Dristor 2 şi atunci s-a ales această variantă, care are mai puţină afectare a circulaţiei şi putem să transportăm în siguranţă călătorii. Până în prezent asta s-a hotărât: să se circule în sistem pendulă Dristor 2 - Iancului şi la Iancului să se transbordeze călătorii pe trenurile care se întorc spre Ştefan cel Mare - Gara de Nord - Eroilor".

"Ne cerem scuze, nu este vina personalului pentru că a cedat această şină. Are şi ea o vechime, o portanţă depăşită", a adăugat liderul de sindicat.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE