Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Noile trenuri pentru metroul din Drumul Taberei vor intra în circulație din 2025. Cum arată și ce dotări au

Prima nouă garnitură de metrou, din lotul celor 13 cumpărate pentru Magistrala 5, va fi pusă în circulație în februarie, dacă testele se desfășoară fără probleme, promit autoritățile. Trenurile ar fi trebuit să circule deja pe șine de aproape un an, însă au fost întârzieri la livrare, iar Metrorex și producătorul francez se acuză reciproc de acest lucru.

Una dintre cele două garnituri livrate până acum a fost expusă în weekend în depoul Berceni, iar bucureștenii au avut acces în vagoane.

VEZI GALERIA
7 imagini

Pasionații de trenuri și nu numai au mers în mod special la Depoul Berceni din Capitală pentru a vedea noul tren de metrou. Acesta are mai multe dotări, precum camere de supraveghere, afișaj pe fiecare vagon, instalație de climatizare și un sistem de siguranță mai eficient.

Bărbat: „Ca sistem de automatizare, e cel mai performant. Permite intervale între trenuri de 90 de secunde. Au o lățime de vreo 3,2 metri, cele mai mari. Cele de la Barcelona sunt un pic mai spațioase, dar sunt printre cele mai mari ca si capacitate”

Prima garnitură din lotul de noi trenuri pentru M5, testată

Denumită „Giurgiu”, noua garnitură de metrou a ajuns în România în luna aprilie. De atunci, compania producătoare a început testele statice și dinamice necesare autorizării. Când se vor încheia acestea, garnitura va fi supusă și unor teste de anduranță, ceea ce presupune un rodaj de 10.000 de kilometri.

Reprezentanții Metrorex estimează că în februarie 2025 trenul de metrou va fi pus în circulație. Un al doilea tren a fost livrat de curând, iar în următoarele luni ar trebui să ajungă în România și restul garniturilor din cele 13 achiziționate pentru Magistrala 5 de metrou.

Mariana Miclăuș , director general Metrorex: Ele intră la testare in mod gradual și sperăm ca până îin luna iunie, iulie să fie finalizate și testele. Poate chiar mai devreme, asta în funcție de kilometri, in funcție de ceea ce se întâmplă în timpul testării. Specialiștii de la AFER vor monitoriza aceste trenuri și ele, când vor corespunde din punct de vedere al siguranței circulației, vor putea fi puse în funcțiune”.

Noile trenuri pentru Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să ajungă în 2023 în România

Metrorex și producătorul francez Alstom au semnat contractul pentru cele 13 garnituri la sfârșitul anului 2020. Valoarea achiziției a depășit 100 de milioane de euro. Primele trenuri ar fi trebuit să ajungă în România în vara anului 2023, conform calendarului inițial.

Reprezentanții companiei producătoare spun că au apărut întârzieri pentru că nu ar fi primit toate specificațiile de la bun început.

Gabriel Stanciu, director general Alstom România: „Ne-au pus la dispoziție toată documentația după semnarea contractului. Erau diferențe substanțiale și foarte importante în ceea ce privește realizarea trenului, față de documentația de atribuire.

Noi am cotat cu un anumit tip de tren, iar datele găsite în acea documentație transmisă după semnare făceau ca acel tren cu care am cotat să nu poată merge pe aceasta magistrală.

Am oprit construcția respectivă, ne-am apucat să reproiectam caroseria și intercirculația. Astea nu-s modificări ușoare”

Mariana Miclăuș , director general Metrorex: „Metrorex și-a furnizat toate datele tehnice prin caietul de sarcini, prin cerințe, prin ședintele de progres. Din punctul nostru de vedere, documentația a fost pusă la dispoziția furnizorului și penalitățile au început să intre pe flux, conform graficului inițial de livrare”

Potrivit Metrorex, până acum s-au acumulat penalități în valoare de 28 de milioane de euro, însă reprezentanții companiei producătoare spun că le vor contesta, inclusiv în instanță.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE