Consumer Electronics Show (CES), unul dintre cele mai influente evenimente din domeniul tehnologiei, a atras peste 4.000 de mari companii și start-up-uri în Las Vegas. În cadrul expoziției au fost expuse concepte inovatoare, de la mașini zburătoare, roboți care au grijă de animale de companie, la televizoare cu display transparent.
La CES 2024, au ieșit în evidență și produse ieșite din comun. De exemplu, un start-up din Coreea de Sud a realizat o crescătorie de insecte comestibile care este gestionată de roboți cu inteligență artificială. În Japonia sunt la mare căutare gențile și accesoriile realizate din piele de ananas, în vreme ce în Franța, omleta se reinventează și devine vegană.
Mai nou, omleta franțuzească e și vegană
Start-up-ul francez Le Papondu a prezentat la CES 2024 o reinterpretare a omletei. Nu conține deloc ouă, ci un înlocuitor pe bază de plante. Francezii susțin că omleta vegană conține ingrediente naturale, fără alergeni.
”Ne-a venit această idee deoarece tot mai mulți oameni vor să înlocuiască ouăle în alimentația zilnică. Oul este un aliment foarte utilizat. Așa că pentru oameni alergici, vegani, pentru cei care vor să înlocuiască ouăle cu un ingredient mai sustenabil, avem o soluție cu ouăle realizate din plante. Avem un produs de calitate din punct de vedere nutrițional. Are textură și gust pentru a înlocui ouăle. Folosim arome naturale care imită gustul oului”, a declarat Sheryline Thavisouk, cofondator al firmei Le Papondu, pentru Euronews România.
Un pachet cu omletă vegană ce conține echivalentul a șase ouă costă șapte euro, sumă cu care în Franța pot fi cumpărate 12 ouă.
Reprezentanții ”Le Papondu” vor să găsească soluții pentru ca prețul omletei vegane să scadă, însă recunosc că produsul a fost lansat abia de un an în Franța, după o investiție de aproape 200.000 de euro.
Crescătoria de insecte comestibile, controlată de roboți într-o fabrică inteligentă
La CES 2024, start-up-ul sud-coreean Koreasoft a ieșit la rampă cu un model de afacere inedită. Au pus pe picioare o fabrică inteligentă în care sunt crescute insecte comestibile cu ajutorul unor roboți.
”Conducem o fabrică inteligentă pentru creșterea de insecte comestibile. În principiu, folosim roboți pentru a crește insectele. Folosim larve albe care conțin foarte multe proteine. Există peste 160 de studii care atestă că larvele albe conțin proteina de cea mai bună calitate, de două ori și jumătate mai multă proteină decât cea regăsită în carnea de vită pe care o mâncăm în mod normal.
În Coreea a fost realizat un studiu potrivit căruia bolnavii de cancer nu se pot hrăni foarte mult, iar una sau două doze proteice pe zi, cu un minim de mâncare, le pot asigura nutrienții necesari. Și după ce larvele albe cresc trei luni, le procesăm într-o formă comestibilă sub formă de gel sau pudră”, a explicat Sophie Suk, reprezentant al firmei Koreasoft, pentru Euronews România.
Sud-coreeni spun că larvele albe ajung să fie procesate într-o formă comestibilă pentru oameni, sub forma unui gel lichid cu proteine.
Cât despre preț, necesarul pentru o lună de gel sau pudră proteică rezultată din insecte comestibile costă între 50 și 60 de dolari.
Cum arată gențile din piele de ananas, produse în Japonia
Ce poți face cu frunzele de ananas și resturile din fruct care deseori ajung pe foc? Pot fi transformate în piele pentru genți și alte accesorii vestimentare. Soluția inedită vine din partea companiei Peel Lab care își propune să producă materiale sustenabile.
Niponii susțin că o geantă din piele din ananas costă de trei ori mai puțin decât una din piele animală
”Ceea ce producem este o piele realizată din ananas, cu ajutorul frunzelor ananasului, pentru a obține o fibră ce poate fi utilizată ca înlocuitor pentru piele. Orice se face din pielea animală, noi putem să producem din pielea din ananas. Geanta de aici este una clasică japoneză. Dacă ar fi realizată din piele animală, ar costa 900 de dolari. Din piele din ananas costă doar 350 de dolari. Deci cam o treime. Cel mai important este că pielea este impermeabilă și rezistentă la zgârieturi”, a afirmat Neal Murata, reprezentant al Peel Lab.
Gadgetul ca un ”cub de gheață” pentru femeile cu probleme la menopauză
La CES 2024, compania franceză Athana a prezentat un gadget conceput pentru a veni în sprijinul femeilor care se confruntă cu bufeuri fierbinți.
”Este un dispozitiv wellness pentru a alina bufeurile fierbinți în mod natural și instant cu o senzație de rece. Când apeși pe buton, această parte a dispozitivului devine foarte rece și poți să o pui pe diferite zone, precum la încheieturi, pe gât sau pe piept și pe față. Simți că e rece imediat”, a afirmat Thaddee Caron, reprezentant al firmei Athana.
El a precizat că în Europa sunt 42 de milioane de femei suferă din cauza bufeurilor fierbinți.
Dispozitivul conceput de firma franceză se vinde cu 189 de euro.
Casca cu electrozi, soluția germană pentru regenerarea
Compania germană Niostem a lansat un dispozitiv care ar putea veni în sprijinul persoanelor care au chelit.
”Producem un dispozitiv purtabil pentru cei care au chelit. Prin stimulare cu ajutorul electozilor, se crează un fel de rețea și stimulează scalpul. Dispozitivul ar trebui folosit 30 de minute zilnic, ceea ce încetinește ritmul de cădere a părului și iar părul crește din nou”, a afirmat Gleb Pogorelov, reprezentant Niostem, pentru Euronews România.
Reprezentanții companiei spun că rezultatele apar dacă această cască este folosită în fiecare zi timp de cel puțin șase luni.
Firma din Koln vinde acest produs cu aproape 1.300 de euro.