Bucureștiul va rămâne sufocat de trafic, cel puțin în următorii doi ani. După inaugurarea cu fast a Pasajului Mogoșoaia, lucrările la celelalte patru pasaje au depășit termenele de execuție. Planul inițial prevedea investiții de peste un miliard și jumătate de euro, însă cei care tranzitează Capitala rămân cu promisiunile. Termenele de finalizare se tot amână.
Gabi Bălașu, jurnalist Euronews: „Suntem la Pasajul Cernica. E mult spus pasaj, pentru că stadiul lucrărilor este mult sub promisiuni, undeva la 19%. Am făcut și un expriment, am simțit pe pielea noastră ce înseamnă să circuli pe Centura Capitalei. De la Domnești până la Cernica, deci pe un traseu de 25 de kilometri, am făcut cam o oră și jumătate.”
Pe actuala Șosea de Centură sunt în execuție patru pasaje rutiere
Pe actuala Șosea de Centură sunt în execuție patru pasaje rutiere, concepute ca sensuri giratorii suspendate. Doar unul are șanse să fie finalizat anul acesta, Pasajul Domnești, undeva prin luna noiembrie. Cele trei pasaje din zona de sud a Centurii sunt în stadii avansate de execuție.
Intersecțiile Centurii București cu Șoseaua Berceni și Oltenița implică dublarea șoselei, adică extinderea la patru benzi, ceea ce înseamnă o întârziere de cel puțin șase luni, față de termenul stabilit inițial.
În zona de nord, la Pasajul de la Cernica, lucrările par să fie abandonate
În zona de nord, la Pasajul de la Cernica, lucrările par să fie abandonate efectiv. Nu erau utilaje, muncitori, deci probabil că șoferii vor trebui să se înarmeze cu răbdare până vor vedea un pasaj suspendat.
Aceste sensuri giratorii suspendate au un rost. Au fost concepute pentru ca șoferii să nu mai fie nevoiți să treacă peste calea ferată și să se formeze ambuteiaje.