Sute de mii urmăritori ai unor cunoscuți influenceri din România au aflat zilele acestea despre "Brânza Regelui Charles al III-lea", un produs recomandat ca fiind unic și nobil. Numai că acest produs nu există și este un experiment făcut de creatorul de conținut Andrei Petroff.
Acesta a trimis către 16 influenceri pachete în care se afla brânză camembert de șapte lei, o sticlă de vin și o scrisoare personalizată. Opt dintre ei au acceptat să promoveze produsul în online, fără a pune vreo întrebare cu privire la originile falsului brand.
Ar fi existat numeroase indicii care să le dea de înțeles că au în față o farsă. De exemplu, pachetul venea de la Curtea Regală a României, o instituție care nu există, iar brânza nobilă era făcută la Mănăstirea Cloașterf, care, de asemenea, nu există.
Ce spune autorul experimentului despre rezultate
Andrei Petroff, cel care a făcut experimentul, spune că momentul este unul amuzant, dar trist.
"E un moment trist, deși este unul comic. Vedem că acești oameni nu fac un proces de verificare, pe care oricine ar trebui să îl facă atunci când promovează și comunică orice. Așa cum o televiziune ar trebuie să verifice de trei ori înainte de a da o știre, așa și influencerii ar trebui să verifice de măcar trei ori înainte de a promova ceva în online, pentru că au un număr imens de urmăritori. E un Vest Sălbatic aici pentru că nu există reglementare. Au fost multe cazuri la promovarea păcănelelor în online", explică el.
Mulți influenceri nu cred că au vreo responsabilitate
Specialistul în comunicare Marian Hurducaș a explicat că aceasta este încă o dovadă a faptului că mulți influenceri nu consideră că au vreo responsabilitate față de public.
"Niciun om de marketing nu ar pune un astfel de nume. E greșit din toate punctele de vedere, iar un influencer care lucrează în industrie ar trebuie să vadă acest acest detaliu. Este încă o dovadă a faptului că influencerii nu se văd ca fiind mai mult decât niște panouri publicitare. E un semnal de alarmă cu privire la cât de ușor e să creezi un fake news. Influencerii sunt tot mai doriți în campaniile de publicitate, însă nu sunt conștienți că au responsabilități față de cei pe care îi influențează."