Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Wizz Air, probleme frecvente cu zborurile. O familie de români a plătit cu 1.000 euro mai mult după ce zborul lor a fost anulat

WizzAir vine cu o nouă veste proastă pentru pasageri. Compania aeriană a anunțat că va anula anumite zboruri pentru a face verificări la motoare. Vestea vine la finalul unei veri în care Wizz Air a fost în mijlocul mai multor scandaluri, cu zboruri amânate și anulate. Concediile multor români au fost date peste cap de problemele frecvente ale companiei. O familie de români stabilită în Franța a fost nevoită să cheltuiască o mie de euro în plus în vacanța din țară după ce zborul Cluj-Napoca - Lyon de sâmbătă a fost anulat. 

Stabilită de câțiva ani în Franța, Cristina Daraban s-a reîntors în țară pentru a-și vizita familia din Negrești Oaș. Finalul vacanței a fost, însă, de coșmar pentru Cristina, soțul ei și cei doi copii de 11 luni și 3 ani și jumătate. Cu un sfert de oră înainte de a ajunge la aeroportul din Cluj-Napoca, femeia a primit un mesaj în care era anunțată că zborul spre Lyon va avea o întârziere de 30 de minute. Cursa s-a tot amânat, însă, din jumătate în jumătate de oră.

Cristina Daraban, pasager Wizz Air: Era o agitație foarte mare în aeroport, pentru că în afară de zborul ăsta care trebuia să fie, Cluj – Lyon, toate zborurile din ziua respectivă au fost întârziate. Tot ce a plecat de la Cluj sâmbătă a avut întârzieri foarte mari. Din cauza asta era o aglomerație foarte mare, era cald, copiii agitați.

După mai bine de 7 ore de așteptare în care nu au primit apă sau mâncare, toți pasagerii cursei către Lyon au fost anunțați printr-un e-mail că zborul e anulat.

Cristina Daraban, pasager Wizz Air: Ei înainte să anunțe au chemat poliția, că asta e, să ne evacueze. Nu știu, să nu fie scandal. Da’ cine să facă scandal? Familii cu copii? Că eram deja obosiți, copiii extenuați.

Celor aproape 200 de oameni li s-a sugerat să își rezerve bilete la următoarea cursă, de a doua zi. Doar că nu mai era niciun loc disponibil.

Cristina Daraban, pasager Wizz Air: Noi am venit în Franța cu mașina personală, până la urmă, nu am mai avut zboruri cred că până sâmbătă. Dar este o loterie să ne fi reprogramat marți pentru sâmbăta care urmează și să plătim același lucru, că nu-i nimic garantat că o să zboare sâmbătă sau nu.

Cum au fost despăgubiți pasagerii

Nici cazare nu au primit. Camerele la hotel erau complet rezervate cu săptămâni în urmă de turiștii care au venit la Untold.

Cristina Daraban, pasager Wizz Air: În noaptea respectivă era și festivalul Untold. Nu ni s-a oferit cazare, altceva. Am fost nevoiți să luăm un taxi și să ajungem la domiciliu nostru, taxi pe care am plătit 200 euro ca să putem să ajungem acasă.

Reprezentanții Wizz Air spun, însă, că au asigurat cazare celor care au avut nevoie. Pasagerilor li s-a oferit și opțiunea de a primi un bonus în aplicația Wizz sau de a primi înapoi banii pe bilete.

Singura variantă pentru Cristina de a se întoarce în Franța a fost un drum de 18 ore cu mașina familiei. De la Wizz, a primit bonusul de 216 euro în aplicație, dar cheltuielile ei au fost de 5 ori mai mari.

Cristina Daraban, pasager Wizz Air: Dacă luăm în calcul taxiul și deplasarea cu mașina personală până aici, având mașina din Franța în parcarea aeroportului, care era locul de parcare rezervat până seara la 11 sâmbătă și ar trebui să plătim un cost suplimentar. Cred că am depășit 1.000 euro fără să exagerez.

Wizz Air a anulat în această vara mai multe zboruri, invocând motive precum grevele din aeroporturi, condițiile meteo sau piedici în aprovizionarea cu piese. În aceeași zi în care zborul Cluj-Napoca - Lyon a fost anulat, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, a sesizat Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei în legătură cu zborurile amânate sau anulate.

În replică, Wizz Air a arătat că anul acesta au fost mai puține probleme cu zborurile anulate în primele 7 luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE