Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce trebuie să facă pasagerii unui zbor pentru a fi despăgubiți sau a nu fi păcăliți

Problemele legate de cursele aeriene sunt din ce în ce mai dese în ultima perioadă. De exemplu, a existat un caz al companiei Wizz Air, în care nouă curse au fost anulate în aceeași zi, din motive tehnice. În acete condiții, pasagerii trebuie să știe care este procedura, care sunt pașii de urmat și ce să facă pentru a evita să fie păcăliți.

Explicația a dat-o CEO-ul companiei Fight Claim, Ramona Colea, la Euronews.

Ce trebuie să facem dacă ni s-a anulat un zbor

"De multe ori, pasagerul poate afla la check-in, se de o carte de îmbarcare unde, în locul locului este trecut zero sau no seat (n.r.: fără loc) și se așteaptă ca, la poarta de îmbarcare, să se vadă disponibilitatea locurilor din cabină. OK, s-a ajuns acolo. De cele mai multe ori există și varianta în care se iscă un adevărat scandal.

Există situația în care familiile sunt despărțite pentru că o companie aeriană nu garantează că, în prezența unui aceluiași cod de rezervare, și mama, și tatăl, și copilul vor putea călători pe aceeași cursă. Și practic, avem situații în care tatăl neavând ce să facă, a călătorit conform programului, iar mama, neputând lăsa minorul singur, a rămas la sol, cu copilul și au găsit o rerutare. Există tot felul de povești din acestea, pentru că, dacă tatăl ar fi renunțat la zbor, el nu mai era îndreptățit să își primească nici compensație. Ar fi fost un ar fi ar fi fost o renunțare voluntară și compania aeriană i-ar fi spus: ați renunțat la zbor, nu suntem datori să vă rambursăm nimic.

Dar ca și drepturi, un pasager căruia i se refuză îmbarcarea are aceleași drepturi ca și un pasager căruia i s-a anulat zborul: fie rambursare a prețului, dacă nu mai dorește să călătorească, fie rerutare, dacă dorește să călătorească, plus compensația și cazare, masă, transport, dacă rerutarea presupune o altă zi de operare", a precizat Ramona Colea, la Euronews.

ANPC a reclamat Wizz Air la Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației

În urmă cu câteva zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului a făcut o sesizare către Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației, organism ce ține de UE și care se ocupă de drepturile pasagerilor, după cum a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu. A existat și o întâlnire cu trei persoane din conducerea companiei, iar la întrevedere a participat și președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România, după cum a anunţat Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).

Centrul European al Consumatorilor poate fi sesizat atunci când clienții întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european și vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat european, sau vor să depună o plângere împotriva unei companii europene în vederea soluţionării problemei.

La jumătatea lunii iulie, compania aeriană Wizz Air a anunțat că va reduce numărul de zboruri din România în luna august.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE