Twitter a adăugat bifele de verificare albastre pe conturile mai multor celebrități, susținând că acestea au plătit abonamentul Twitter Blue și și-au verificat numerele de telefon - în ciuda faptului că celebritățile sunt moarte sau nu au plătit pentru acest abonament.
Kobe Bryant, Chadwick Boseman și Anthony Bourdain s-au numărat printre conturile cărora li s-a adăugat abonamentul Twitter Blue. Musk a încercat să stârnească interesul pentru modelul de abonament Twitter Blue cu plată, care privează conturile verificate anterior de bifele albastre dacă acestea refuză să plătească, potrivit Euronews Next.
Costurile de păstrare a mărcilor de verificare variază de la 8 dolari pe lună pentru utilizatorii web individuali la un preț de pornire de 1.000 de dolari lunar pentru verificarea unei organizații, plus 50 de dolari lunar pentru fiecare cont afiliat sau angajat.
Sub vechea conducere a Twitter, conturile verificate denotau faptul că utilizatorul era o persoană importantă și că identitatea sa a fost confirmată de platformă. Acum, verificarea albastră înseamnă doar că un cont a plătit pentru aceasta și a verificat că are acces la un număr de telefon - identitățile nu sunt verificate.
Acest lucru a cauzat o creștere semnificativă a numărului de impostori pe platformă.
Verificat împotriva voinței lor
Pe fondul confuziei continue în jurul verificării pe platformă, unii utilizatori Twitter au semnalat faptul că au primit bifele albastre deși nu au plătit și nici nu au confirmat un număr de telefon.
Printre aceste conturi se numărau persoane celebre, cum ar fi autorul Stephen King și actorul Ian McKellen.
Despite the implication when you click the blue badge that has mysteriously re-appeared beside my name, I am not paying for the "honour".
— Ian McKellen (@IanMcKellen) April 23, 2023
Se pare că alții au primit cu forța o bifă albastră pentru că și-au bătut joc în mod public de sistem, cum ar fi jurnalistul Matt Binder, care a afirmat că nu a reușit să elimine statutul Twitter Blue pentru care nu a plătit.
a new very funny development in Elon Musk shaming people with a free blue checkmark
— Matt Binder (@MattBinder) April 23, 2023
Twitter now officially subscribed me to Twitter Blue and you can’t cancel the plan lol pic.twitter.com/ch7DzNYBTJ
Hashtag-ul #BlockTheBlue a fost în trend pentru scurt timp în weekend, în timp ce o campanie de blocare a tuturor celor care au un abonament Twitter Blue a luat amploare. Un cont @BlockTheBlue - care avea 39.000 de urmăritori - a fost suspendat de Twitter.
Conturile cu bifă albastră care nu au plătit pentru ele continuă să facă cunoscut faptul că nu au plătit pentru ele, se pare că nu vor ca oamenii să creadă că au plătit bani platformei.
Și multe conturi care au fost inactive de la decesul proprietarilor lor au primit, de asemenea, o bifă albastră cu o etichetă pe care scrie: "Acest cont este verificat deoarece este abonat la Twitter Blue și și-a verificat numărul de telefon".
Organizații guvernamentale care s-au dat drept persoane fizice
În timp ce Twitter oferă acum verificări de aur pentru "organizații verificate" și verificări gri pentru organizațiile guvernamentale și filialele acestora, nu a fost întotdeauna clar de ce unele conturi aveau aceste verificări și altele nu.
Conturi false care pretindeau că îl reprezintă pe primarul orașului Chicago, Lori Lightfoot, Departamentul de Transporturi al orașului și Departamentul de Transporturi din Illinois au început să distribuie vineri dimineața devreme mesaje care afirmau în mod fals că Lake Shore Drive din Chicago - o arteră importantă - se va închide pentru traficul privat începând de luna viitoare.
Conturile false au folosit aceleași fotografii, texte biografice și linkuri de pe pagina de start ca și cele reale.
Conturile autentice ale lui Lightfoot și ale agențiilor de transport nu aveau, începând de vineri, nicio bifă albastră sau gri. Biroul lui Lightfoot a declarat că orașul este conștient de conturile false și că "lucrează cu Twitter pentru a rezolva această problemă". Cel puțin unul a fost suspendat vineri.
Dezastrul verificărilor albastre este doar cea mai recentă dintr-o serie de probleme la gigantul rețelelor de socializare de când Musk, CEO-ul Tesla și SpaceX, l-a cumpărat anul trecut pentru 44 de miliarde de dolari.