Mulți dintre utilizatorii importanți ai Twitter pierd bifele albastre care îi ajutau să își verifice identitatea și să îi deosebească de conturile false pe platforma de socializare deținută de Elon Musk.
Mai multe conturi ale unor persoane celebre nu mai sunt verificate
Twitter a început joi să își respecte promisiunea de a elimina bifele albastre de pe conturile care nu plătesc o taxă lunară pentru a le păstra. Twitter avea aproximativ 300.000 de utilizatori verificați în cadrul sistemului original de verificare albastră - mulți dintre ei jurnaliști, sportivi și personalități publice.
Printre utilizatorii cu profil înalt care și-au pierdut joi controalele albastre se numără Beyoncé, Papa Francisc, Oprah Winfrey și fostul președinte Donald Trump.
Costurile de păstrare a mărcilor variază de la opt dolari pe lună pentru utilizatorii web individuali la un preț de pornire de 1.000 de dolari pe lună pentru verificarea unei organizații, plus 50 de dolari pe lună pentru fiecare cont de afiliat sau angajat. Twitter nu verifică conturile individuale, așa cum s-a întâmplat în cazul cecului albastru anterior, distribuit în timpul administrației platformei de dinaintea lui Musk.
Utilizatorii celebri, de la starul de baschet LeBron James la scriitorul Stephen King și William Shatner din Star Trek, au refuzat să se alăture - deși joi, toți trei aveau cecuri albastre care indicau că a fost plătită verificarea.
Nu doar celebritățile și jurnaliștii și-au pierdut joi cecurile albastre. Multe agenții guvernamentale, organizații non-profit și conturi de servicii publice din întreaga lume s-au trezit că nu mai sunt verificate, ceea ce a generat îngrijorări că Twitter și-ar putea pierde statutul de platformă pentru obținerea de informații exacte și actualizate din surse autentice, inclusiv în situații de urgență.
Deși Twitter oferă bife aurii pentru "organizații verificate" și bife gri pentru organizațiile guvernamentale și afiliații acestora, nu este clar cum sunt distribuie, iar acestea nu au fost văzute joi pe multe conturi de agenții și servicii publice verificate anterior.
Stimularea veniturilor platformei
După ce a cumpărat Twitter, cu sediul în San Francisco, pentru 44 de miliarde de dolari în octombrie, Musk a încercat să stimuleze veniturile platformei aflate în dificultate, împingând mai multe persoane să plătească pentru un abonament premium.
Twitter a început să marcheze profilurile cu o bifă albastră în urmă cu aproximativ 14 ani. Pe lângă protejarea celebrităților de imitatori, unul dintre principalele motive a fost acela de a oferi un instrument suplimentar pentru a reduce dezinformarea venită din partea conturilor care se dau drept persoane.
Una dintre primele mișcări de produs ale lui Musk după ce a preluat Twitter a fost să lanseze un serviciu care să acorde bife albastre oricui este dispus să plătească opt dolari pe lună. Însă acesta a fost rapid inundat de conturi impostori, inclusiv de conturi care se dădeau drept Nintendo, compania farmaceutică Eli Lilly și afacerile lui Musk, Tesla și SpaceX, astfel că Twitter a fost nevoit să suspende temporar serviciul la câteva zile după lansare.
Serviciul relansat costă opt dolari pe lună pentru utilizatorii web și 11 dolari pe lună pentru utilizatorii aplicațiilor sale pentru iPhone sau Android. Se presupune că abonații vor vedea mai puține reclame, vor putea posta clipuri video mai lungi și vor avea tweet-urile lor prezentate mai mult în evidență.