Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Traficul din București e deja paralizat de șantiere, iar refacerea planșeului de la Unirii nici măcar n-a început

Șantiere pentru schimbarea țevilor de canal și apă caldă, schimbarea șinelor de tramvai și extinderea rețelei de metrou. Toate îngreunează traficul din București. Lucrările abia înaintează, cu muncitori puțini. În vreme ce premierul Marcel Ciolacu anunță că îi cheamă pe primari la Guvern, șoferii se plâng că timpul pe care îl petrec zi de zi în trafic s-a dublat. Iar refacerea planșeului de la Unirii încă nu a început.

Traficul din București, coșmarul tuturor șoferilor

Șofer: Extraordinar, e ceva de vis! Oricine și-ar dori un asemenea trafic în București.

De la periferie și până în centru, drumul spre școală sau serviciu a devenit o cursă cu obstacole. Deși toată lumea se grăbește, nimeni nu merge cu viteză.

Șofer: E foarte aglomerat. Sunt blocate două benzi pe Kiseleff, e blocată fântâna Miorița, cred că s-a dublat timpul.

Andre Rotaru, jurnalist Euronews: Drumul către succes începe mereu cu „Drum în lucru!”. Acest drum în lucru, cunoscut și drept Bulevardul Kiseleff, va rămâne așa cel puțin până în luna ianuarie 20245. Dimineața, viteza medie de deplasare este de doar patru km/h.

Până atunci, muncitorii ar trebui să schimbe rețeaua de canalizare care trece pe sub bulevard.  Momentan, au spart asfaltul doar pe o porțiune, dar zona închisă se întinde până în fața Muzeului Antipa.

Reporter: Sunt și mai în spate?

Acolo sunt oamenii de bază, nu noi!

Dumneavoastră ce faceți aici?

Dau cu mătura!

Șofer: Horror! Îl invit pe cel care a decis să facă lucrări în timpul școlii cu mine, în mașină, în fiecare dimineață. Pe tot parcursul anului. E o invitație serioasă.

Șofer: N-am văzut toată vara muncitori, decât câțiva. În trei luni de zile, acei câțiva nu o să termine niciodată, probabil.

Șofer: De la 35 de minute, maxim, ajungem la 50-55 la momentul ăsta și ne îndreptăm spre dublu.

Unde nu se schimbă țevi, se lucrează la noua magistrală de metrou și la liniile de tramvai. În zona intersecției dintre Calea Griviței și Ion Mihalache, pe rutele ocolitoare se circulă în ritm de melc.

Andre Rotaru, jurnalist Euronews: Este ora 9 și 20 de minute, cel puțin în teorie, ora de vârf a trecut. Cu toate astea, aici, în zona Podului Constanța, viteza medie de deplasare rămâne de 5-6 poate 7 km/h. Și asta, bineînțeles, din cauza restricțiilor impuse de toate lucrările din zonă. Șoferii nu pot să mai țină drumul drept și să treacă, ei bine, chiar prin locul în care mă aflu. Motiv pentru care trebuie să ocolească pe străduțe. Ceea ce se traduce, în final, în timp pierdut și în combustibil irosit.

Șofer: În mod normal trebuia să ajung cam de jumătate de oră și deja am pierdut foarte mult timp.

Șofer: E un dezastru total. Afectează pe toată lumea. Copiii care merg la școală...

Și pe Calea Plevnei, muncitorii schimbă de zor conductele de termoficare.

În urmă cu aproape două săptămâni, premierul a vizitat șantierul Magistralei 6. Încă de pe atunci, anunța o întâlnire cu edilul general.

Marcel Ciolacu, premierul României: O să fac o discuție și cu ministrul de Interne, și cu primarul general al Capitalei, pentru că nu o să fie ca pe Valea Oltului, dar se va crea un disconfort în trafic, astfel încât împreună, Guvern și Primăria Generală, să găsim cele mai bune soluții.

Discuțiile au rămas tot la stadiul de intenție. Jurnaliștii Euronews România au încercat să obțină un punct de vedere din partea lui Nicușor Dan. Până la ora difuzării acestui material, el nu a răspuns solicitării.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE