Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Studiu World Vision: 20% dintre copiii din rural, în clase combinate. 97.000 de copii învață în sistem simultan

Aproape 100.000 de copii învață în sistem simultan în România anului 2024. Asta înseamnă clase combinate și programe școlare adaptate.

Majoritatea acestor copii sunt la sat. Motivele sunt multiple și țin de demografia scăzută, de lipsa spațiului și a profesorilor. Rezultatul este un abandon școlar mai mare și un acces mai slab la educație.

20% dintre elevii din mediul rural învață în sistemul simultan

Un studiu World Vision arată că 20% dintre elevii din mediul rural învață în sistem simultan și abandonul ajunge până 7,5% în cazul lor.

Melania Neagoe predă în sistem simultan de 30 de ani. La școala gimnazială din satul Vânătorii Mari, din Giurgiu, are acum o clasă combinată cu 19 elevi de pregătitoare și 13 elevi de a II-a.

”Când am de lucru la clasa pregătitoare, clasa a II-a lucrează individual și invers. Ca timp, jumătate-jumătate, cu toate că ei au efectiv de lucru mai puțin fiind clasa pregătitoare.

Pentru că noi nu avem spațiu ca ei să se recreeze ultimele 10 minute, ei colorează sau se joacă cu un puzzle tot în clasă, ca să nu deranjăm.

Într-adevăr, nu le acordăm atâta timp ca unei singure clase, asta da, ei ar câștiga mult mai mult. Cum ați vrea să se schimbe lucrurile? Să lucrăm cu o singură clasă”, a declarat Melania Neagoe, învățătoare.

Problema în cazul acesta este lipsa de spațiu. A fost construită o clădire nouă, dar nu este suficient de cuprinzătoare și lipsesc momentan profesorii și învățătorii care să preia noile clase.

”Avem 520 de elevi în total, dar 220 sunt în sistem simultan. Învățământ primar. Vor învăța în continuare în jur de 120. Deci dacă reușim prin acest spațiu nou să scindăm clasele, mai rămân jumătate dintre ei”, a declarat Florentina Munteanu, directorul Școlii Jimnaziale din Vânătorii Mici, județul Giurgiu.

Un studiu World Vision arată că în jur de 15% dintre profesorii din România predau în sistem simultan, iar 58% spun că le lipsesc materialele didactice.

Reprezentanții Ministerului Educației spun că au început să ia măsuri care au dus la scăderea numărului de copii care învață astfel de la 111.000, la mai puțin de 100.000 în ultimul an.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE