Peste 16.000 de elevi nu au promovat clasa a opta în acest an. Este cifra îngrijorătoare anunțată de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a adăugat că aceeași situație o întâlnim și la Bacalaureat. Conform ministrului Educației, principalul vinovat este Ministerul Sănătății, pentru că nu a știut cum să gestioneze situația în perioada pandemiei, iar educația elevilor a fost sacrificată.
Motivele absenței elevilor la Evaluarea Națională
„Anul acesta, sunt peste 16.000 de elevi care au început clasa a opta, dar nu au fost înscriși la Evaluarea Națională. Sunt foarte mulți. Anul trecut au fost la fel de mulți. Explicația este simplă. Au început clasa a opta, însă nu au putut să promoveze disciplinele astfel încât să aibă situația școlară încheiată,” a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.
6.668 de elevi au fost înscriși la Evaluarea Națională, dar nu s-au prezentat. Motivele sunt diverse. În primul rând, sunt elevi care au ales să meargă pe ruta școlilor profesionale, iar aceștia nu sunt obligați să participe la Evaluarea Națională. În al doilea rând, sunt elevi care au obținut locurile 1,2,3 la olimpiadele internaționale, în numele României, iar acești elevi nu mai trebuie să susțină examenul de Evaluare Națională.
Din 6.668, doar 100 sunt cei olimpici. Ceilalți sunt elevii care au decis să nu se prezinte. La Evaluarea Națională sunt înscriși automat toți absolvenții clasei a opta, care au mediile încheiate.
Vina aparține Ministerului Sănătății
Ministrul Educației a declarat că vina aparține Ministerului Sănătății, deoarece nu a știut să gestioneze criza sanitară, iar închiderea școlilor i-a motivat pe elevi să abandoneze cursurile.
„Este un număr mare. Aș vrea să vă spun că aceeași situație se repetă și la Bacalaureat. Este o consecință, dincolo de trendul demografic descendent, dincolo de problemele cronice ale sistemului de educație din România, care sunt cunoscute și recunoscute. Este o consecință a faptului că cei care s-au perindat la conducerea Ministerului Sănătății, pe parcursul crizei sanitare, nu au înțeles un principiu pe care eu l-am repetat de fiecare dată: școala se închide ultima și se deschide prima. În condițiile în care ne-am jucat cu școala de-a închis-deschis, n-am făcut altceva decât să îndepărtăm de școală o mare parte dintre elevi, iar consecințele se văd acum. Îndepărtarea de școală înseamnă că au abandonat, foarte grav, dar înseamnă și că nu au fost capabili să demonstreze dobândirea acelor competențe care să le permită încheierea situației școlare în clasa a opta care să le permită înscrierea la Evaluarea Națională,” a adăugat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.