Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Evaluarea Națională 2022. Sorin Cîmpeanu, despre subiectele la Limba română: „Accentul trebuie pus pe competențe”

Astăzi s-a desfășurat examenului de Evaluare Națională la Limba română. Au fost prezenți 148.891 de elevi de clasa a VIII-a. Numărul celor absenți a fost de 6.668.

Peste 100 de elevi care au obținut premii în numele României la olimpiade internaționale nu au susținut Evaluarea Națională și nici elevii care au luat premiul I la olimpiadele naționale.

"Trebuie să ținem cont că anul acesta pentru prima oară, elevii care au dus România pe podiumurile internaționale – Locurile I, II, III la olimpiade internaționale – au avut dreptul să nu se prezinte la Evaluarea Națională, având asigurat accesul la liceu într-o clasă corespondentă profilului olimpiadei la care au avut premii, fără examen de Evaluare Națională. Lor li se adaugă și elevii care au obținut premiul I la olimpiadele naționale.

În fiecare noapte dinaintea probei de examen, împreună cu colegii, verificăm subiectele, verificăm baremele, în absolut fiecare noapte înainte de Evaluarea Națională și Bacalaureat", a declarat ministru Educației Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a declarat că se bucură că subiectele au fost considerate accesibile, deși acestea nu sunt atât de simple cum afirmă unii. Potrivit acestuia, subiectele sunt adecvate perioadei pe care elevii au traversat-o fără voia lor. De asemenea, ele sunt adecvate testelor PISA. Sunt asemănătoare.

"Multă lume întreabă ce a picat, ce s-a dat. Pun accentul pe conținut. Îndrăznesc să atrag atenția că accentul trebuie pus pe competențe, prin proba de astăzi s-au verificat competențe de înțelegere a unui text, privind capacitatea de a formula deducții logicie pe baza unui text, s-au verificat competențe de creativitate, ma refer la subiectul II, acea compunere cu 20 de puncte în barem. Acea compunere lasă elevii să facă legătură cu texte pe care le-au citit, din programă, sau texte nefăcând parte din programă", a declarat ministrul Educației

Ministrul a mai spus că s-au verificat și competențe gramaticale, și competențe cu privire la complexitatea vocabularului utilizat de elevi.

Ce s-a întâmplat cu proiectul pilot de la Dâmbovița?

"Până în acest moment, proiectul pilot derulat la nivelul județului Dâmbovița a fost un succes, contrar îngrijorărilor. Timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrari a fost de două minute. Aici este vorba de școli din mediul rural cu conexiune slabă la internet. Poate că, de am fi avut conexiune bună la internet, timpul ar fi fost mai scăzut.

În primele două ore, până la 12 și 12.15 s-au încărcat 3.400 de lucrări în 255 de clase de examen, 255 de scannere, în 113 de centre de examen, 255 de săli de clasă.

Putem avea următoarele avantaje. De la ora 15.00 se poate începe evaluarea. Fiecare cadru didactic evaluator poate să înceapă corectura. Am exclus evaluatorii care au dat note cu diferențe mari de punctaj față de nota finală", a mai completat Cîmpeanu.

Ministrul a mai spus că un alt avantaj major este acela că pentru a avea concluzii cu privire la creativitatea elevilor trebuie să "ne uităm la subiectul II, la compunere. Scanând electornic lucrările fiecărui elev, putem avea rezultate cu privire la notele pentru acel subiect care verifică acea competență de creativitate.

Putem avea separat notele care verifică competența de a formula concluzii logice pe baza deducției logice, pe baza unui text".

Ce se va întâmpla cu proiectul?

"Este pentru prima oară, având în vedere acest succes de etapă, vom vedea până la final. Sunt încrezător că până anul viitor putem extinde la nivel național acest proces, pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat", a conchis Cîmpeanu.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE