Chiar dacă până la începutul noului an școlar a mai rămas doar o săptămână, mulți dintre copiii din mediul rural nu sunt încă pregătiți pentru revenirea în bănci. Le lipsesc rechizitele de bază, cum ar fi pixuri, creioane, caiete sau chiar ghiozdane, în unele cazuri.
Profesorii cred că aceste lipsuri sunt direct proporționale cu motivația elevilor de a participa la lecții, potrivit un sondaj World Vision Romania.
O treime dintre elevii din mediul rural spun că nu au rechizite
Andreea Gurban, jurnalist Euronews: „29% dintre elevii din mediul rural, care au participat la sondaj, spun că nu au instrumente de scris, pixuri și creioane. În același timp, 20% dintre ei nu au caiete, iar 17% nu au nici măcar ghiozdane în care să-și pună toate aceste rechizitele școlare. Pe fondul acestor lipsuri, scade și motivația elevilor de a merge la școală, cred peste jumătate dintre profesorii chestionați de World Vision Romania.
Nici accesul la biblioteci, în cele mai multe dintre satele din România, nu este ușor pentru copii. În peste 40% dintre cazuri, elevii pot ajunge la o bibliotecă doar cu un mijloc de transport în comun. În ceea ce privește dotările bibliotecilor, nici aici lucrurile nu stau mai bine. 39% dintre acestea au o selecție de cărți esențiale sau chiar limitată.
În acest context, nu este de mirare că suntem pe locul doi în Uniunea Europeană, la numărul copiilor care, deși au vârsta potrivită, nu sunt înscriși la școală, în ciclul primar, arată datele UNESCO. Este vorba, mai exact, despre 12% dintre copii. Mai rău decât noi, la acest capitol, stă doar Bulgaria, cu un procent de 15%. De altfel, România și Bulgaria sunt singurele țări europene care depășesc pragul de 10%. Spre comparație, în Finlanda și în Spania, procentul copiilor care nu merg la școală este mai mic de 2%.”