Senatul a adoptat, la începutul acestei săptămâni, în unanimitate, propunerea legislativă pentru completarea Codului penal care prevede ca şoferii drogaţi, în stare de ebrietate sau fără permis care au generat un accident rutier mortal să fie pedepsiţi cu închisoarea cu executare.
Iniţiată de senatorul PSD Robert Cazanciuc şi însuşită de un grup de parlamentari PNL şi PSD, propunerea legislativă a fost reintrodusă în circuitul parlamentar în noiembrie 2022, după ce în 2019 a fost respinsă de Parlament, scrie Agerpres.
„Am inițiat această lege ca răspuns al Parlamentului la revolta publică, la revolta oamenilor îndurerați atunci când văd că le mor semenii, iar vinovații se urcă din nou la volan liberi să producă noi accidente rutiere.
Îmi doresc ca și deputații să dezbată și să adopte cu celeritate această modificare a Codului Penal, în condițiile în care, de când am reinițiat acest proiect legislativ, crimele continuă să fie produse pe drumuri de oameni inconștienți care se urcă la volan beți sau drogați ori fără permis.
Modificarea legislativă va trebui să fie un semnal de alarmă pentru noi toți, pentru că, atunci când vedem că cineva se urcă beat sau drogat la volan, ar trebui să-l tragem de mânecă. Sigur, este nevoie și de modificarea Codului Rutier, astfel încât cine comite o crimă conducând beat sau drogat ori fără permis auto să nu mai aibă niciodată dreptul de a conduce pe drumurile publice niciun vehicul.
Mulțumesc lui Daniel Fenechiu și tuturor colegilor care au semnat sau votat această inițiativă!”, a scris Robert Cazanciuc, pe contul personal de Facebook.
Ministerul Public: A crescut numărul inculpaților trimişi în judecată pentru accidente mortale de circulaţie în 2021
Potrivit raportului de activitate al Ministerului Public pe anul 2021, citat în expunerea de motive, a crescut numărul inculpaţilor trimişi în judecată pentru accidente mortale de circulaţie (473) faţă de 396 în anul 2020.
„O parte semnificativă a accidentelor grave de circulaţie soldate cu victime decedate o reprezintă cazurile de ucidere din culpă în concurs cu infracţiunea de conducere fără permis sau cu cea de conducere sub influenţa alcoolului.
Practica instanţelor de judecată, de a soluţiona astfel de cazuri prin hotărâri definitive şi irevocabile de suspendare a executării pedepsei sub supraveghere, a intrat în atenţia opiniei publice, atitudinea generală fiind că sancţiunea aplicată este considerată prea blândă în raport cu (...) relaţiile sociale referitoare la dreptul la viaţă”, se mai arată în propunerea legislativă.