Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Rușii creează clone ale brandurilor străine. La Moscova s-au redeschis restaurantele KFC, dar cu denumirea Rostic's

Confruntată cu sancțiuni economice dure și cu un exod masiv al companiilor străine, Rusia încearcă să cloneze branduri occidentale de succes. Face acest lucru pentru a păstra măcar parțial locurile de muncă lichidate după închiderea companiilor străine. Printr-un proces de clonare a trecut și cunoscutul brand american KFC.

Meniurile și culorile sunt la fel, doar numele a fost schimbat

După invazia armatei ruse în Ucraina, KFC și-a închis restaurantele din Rusia și a părăsit piața. Ulterior, rețeaua a fost preluată de afaceriști ruși, care acum redeschid restaurantele. Pentru a profita de succesul brandului american, noii proprietari au păstrat conceptul, meniul și culorile de brand ale KFC, au schimbat doar denumirea rețelei și a produselor.

Primul restaurant din fosta rețea KFC și-a reluat activitatea la Moscova cu denumirea Rostic's. Consumatorii confirmă însă că este vorba de același KFC, doar cu altă denumire.

”Pur și simplu, mi-a fost interesant să aflu cum fostul restaurant KFC s-a transformat în Rostic's, ce a apărut nou. M-am uitat și nu am văzut însă nimic nou. Doar denumirea este nouă și atât,” a spus un client.

Mai multe branduri au trecut prin acest proces

Anterior, printr-un proces similar a trecut și fosta rețea McDonald's din Rusia. Primul restaurant deja cu denumirea “Vkusno i Tocika” și-a început activitatea în vara acestui an.

”În meniul nostru nu vor mai fi unele produse, cum ar fi Big Mac și McFlurry. Asta deoarece aceste denumiri, aceste branduri, aspectul lor vizual, tehnologia de producere, au o asociere directă cu brandul McDonald's,” a spus Oleg Paroiev, director general “Vkusno i Tocika”.

Pe lângă clonarea brandurilor occidentale, rușii încearcă să renască și mărcile de succes din perioada sovietică, pentru a acoperi golul lăsat de producătorii străini. Este vorba de exemplu, de autoturismele Moskvici, care nu au mai fost produse după destrămarea URSS, dar și despre bicicletele KAMA.

Și dacă autoritățile ruse prezintă resuscitarea vechilor branduri drept un succes în adaptarea economiei la noile condiții, economiștii atenționează că, în realitate, lucrurile stau cu totul diferit. Mai degrabă este vorba de activități de asamblare a unor produse chinezești decât de restabilirea unor industrii.  

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE