Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum a ajuns Rihanna miliardară din cosmetice: a fondat primul brand de beauty care a luptat pentru incluziune

Rihanna, care anul acesta a fost invitată să susțină show-ul de la Super Bowl, este și fondatoarea brandului Fenty - companie care a oferit pentru prima dată machiaj într-o gamă extinsă de culori, potrivit oricărui tip de ten.

Robyn Rihanna Fenty valorează în prezent 1,7 miliarde de dolari, potrivit Forbes, ceea ce o face cea mai bogată cântăreață din lume și a doua cea mai bogată femeie de industria de divertisment, după Oprah Winfrey. În ciuda hiturilor cu care ne-a obișnuit, nu muzica este cea care a inclus-o în cel mai exclusivist top din lume: cel al miliardarilor.

Averea artistei provine din Fenty Beauty - afacere din care deține 50%

Cea mai mare parte a averii Rihannei, estimată la 1,4 miliarde de dolari provine din Fenty Beauty, afacere din care deține 50%. Cealaltă jumătate ține de LVMH – un conglomerat de companii de lux franțuzesc. Parteneriatul a venit cu multe beneficii, printre care și faptul că aa oferit o rețea globală de distribuire a cosmeticelor.

Datorită lor, Fenty Beauty a fost disponibil la momentul lansării în 17 țări simultan, mai exact în peste 1.600 de magazine. LVMH a numit momentul „prima lansare globală de cosmetice din istorie”.

În primul an de la lansare, adică în 2013, Fenty încasa deja 550 de milioane de dolari. Acum, valorează 2.8 miliarde. De ce? Pentru că așa cum v-am spus mai devreme, Rihanna a descoperit o nevoie a femeilor în industria de beauty, și anume o gamă mai extinsă de culori, care să se potrivească tenurilor închise.

Fenty este considerat de publicațiile de specialitate primul brand de cosmetice care a luptat pentru incluziune – și a câștigat. Este prima companie care a promovat modele de diferite naționalități – iar marile branduri de cosmetice rivale i-au urmat modelul.Produsele au luat cu asalt și rețelele de socializare. Doar pe Tik Tok hashtagul cu numele brandului a strâns 2 miliarde de vizializări. Pe Instagram, pagina oficială a adunat apraope 12 milioane de fani.

Savage x Fenty a oferit femeilor lenjerie intimă într-o gamă extinsă de mărimi

O mare parte din restul averii Rihannei provine din compania sa de lenjerie intimă, Savage x Fenty, a cărei valoare de piață este estimată la 270 de milioane de dolari. Prin prisma brandului, artista  a dăruit femeilor din întreaga lume piese îndrăznețe dar confortabile, menite să fie purtate cu încredere și fără frică – și a oferit o gamă extinsă de mărimi.

În 2020, la sfârșitul prezentării de modă, Rihanna a explicat: „Vreau să creez piese care să fie purtate de oamenii pe care îi cunosc. Și ei vin în diferite mărimi, forme, culori și religii”.

Rihanna  a devenit cunoscută la nivel internațional datorită melodiei „Umbrella”. Dar de-a lungul anilor a devenit și o militantă a drepturilor femeilor și a vorbit deschis despre abuzul pe care l-a suferit când a fost bătută de fostul ei iubit, Chris Brown. A devenit prima femeie de culoare care a apărut pe coperta revistei British Vogue și a încurajat femeile, pe parcursul întregii cariere, să își iubească propriul corp.

Pentru ea, influența pe care o are și ceea ce creează sunt factori care bat orice avere: „Oamenii se uită la mine și văd bani. Eu mă uit la mine și văd artă. Dacă nu mi-ar plăcea ceea ce fac, aș fi o sclavă”, a spus artista într-un interviu pentru GQ.

Rihanna și-a împodobit burtica de gravidă și a schimbat modul în care se vor îmbrăca de acum femeile însărcinate

Anul trecut, a surprins o lume întreagă când s-a hotărât să nu își ascundă sarcina și nu s-a ferit să apară doar în bustiere. Ba chiar și-a împodobit burta cu bijuterii și a făcut-o piesa de rezistență în orice outfit.

A fost lăudată online pentru curajul de care dă dovadă, iar marile publicații de modă au căzut de acord că a schimbat felul în care femeile însărcinate se vor îmbrăca de acum înainte. Iar anul acesta, la show-ul de la SuperBowl – cel mai important eveniment sportiv american -  a surprins publicul din nou când a dezvăluit că este însărcinată cu cel de-al doilea copil.

Am văzut așadar că orice este atins de Rihanna, se transformă în aur: fie că vorbim de muzică, cosmetice sau lenjerie. Rămâne să vedem ce planuri de viitor are acum artista, având în vedere faptul că este însărcinată cu cel de-al doilea copil.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE