Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Jacquemus, creatorul de modă care spune, prin creațiile sale, povestea folclorului franțuzesc într-un stil contemporan

Cea mai populară colaborare din 2022, cu peste 50.000 de căutări pe Google în doar 24 de ore de la lansare, a fost Nike x Jacquemus.

Simon Porte Jacquemus, unul dintre cei mai tineri creatori care și-a expus colecția la Paris

Brandul a fost fondat în 2009 de un tânăr de doar 19 ani: Simon Porte Jacquemus, care și-a propus să spună, prin prisma creațiilor sale, povestea folclorului franțuzesc, readaptată la un stil contemporan. În 2012, la doar 21 de ani, a devenit unul dintre cei mai tineri designeri care să își expună colecția la Săptămâna Modei de la Paris.

Viziunea sa artistică a fost ca o gură de aer proaspăt pentru industrie – iar iubitorii de modă, dar și specialiștii în domeniu l-au remarcat imediat.

Jacquemus: „Eu nu fac haine, eu spun povești”

În colecțiile sale, designerul se joacă cu elemente comerciale și conceptuale – și fiecare prezentare de modă spune o poveste personală. În 2015, după ce a câștigat prestigiosul premiu LVMH, Jaquemus a declarat: „Eu nu fac haine, eu spun povești”. Și în centru poveștilor sale este frumsețea trupul feminin dar și hainele practice.

În 2020 și-a prezentat noua colecție într-un câmp de lavandă din sudul Franței iar în 2022, pe o plajă din Hawaii primăvara și în munții de sare Camargue toamna – prezentare care a ajuns virală pe rețelele de socializare nu doar datorită pieselor din noua colecție, dar și pentru locația unică.

Modelele au purtat pantaloni cargo, veste, pufoaice și rochii cu tăieturi moderne, cam tot ce vedeți acum că se poartă, pe Tik Tok. Asta și-a și propus: să dicteze tendințele. După show, tânărul a declarat: „Vreau să fiu numele generației mele”.

Jacquemus x Nike - haine sportive cu un strop de eleganță

Colaborarea dintre Jacquemus și Nike s-a dovedit a fi cea mai căutată din 2022. Este o colecție în care designerul și-a propus să ofere, la prețuri accesibile articole sportive senzuale, elegante. Jacquemus a declarat pentru Vogue că, încă de la început, sportul a făcut parte din ADN-ul brandului său – în 2014 și 2015 modelele sale au fost încălțate în sneakerși – dar o dată cu creșterea brandului s-a maturizat și tiparul feminin Jaquemus și a început să poarte tocuri.

Colaborarea cu Nike a adus piese sportive, sexy și a oferit o alură elegantă sneakerșilor Humara – un model scos pe piață de Nike în 1997.  

Și pentru că trăim într-o lume în care inteligența artificială joacă un rol din ce în ce mai important, colaborarea Nike x Jacquemus a fost reinterpretată de un AI – la îndrumarea designerului Marco Simonetti. Rezultatul a fost o colecție de schi eclectică în care s-au regăsit ochelari de soare tricotați, genți de fâș și căști de schi futuriste.

Pe Tik Tok, hastagul cu numele brandului a adunat peste 900 de milioane de vizualizări -  număr care se reflectă și în cifra de afaceri a companiei. Jacquemus, care rămâne o companie privată, valorează deja 200 de milioane de dolari și se estimează că până în 2025 va trece pragul de 500 de milioane. 

Locație filmare: HiroBay

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE