Pentru trei zile, Bucureștiul a fost capitala modei! Bucharest Fashion Week a adus pe podium cele mai spectaculoase colecții ale designerilor români și internaționali.
Ce vom purta în noul sezon? Tendințele sunt deja bine conturate, iar designerii și brandurile emergente propun direcții fresh pentru garderoba noastră. Continuă însă și minimalismul - o pereche de blugi și un tricou simplu, într-un ton neutru nu se vor demoda niciodată.
Pe podiumul evenimentului observăm că se poartă, printre altele, straturile, adică suprapunerea de haine - asta ne permite să ne jucăm cu piesele pe care deja le avem în șifonier. Și nu doar atât!
Lucy Faur, stilistă: Layering tradus mot a mot în românește înseamnă suprapunere, iar în situația și în contextul acesta, bineînțeles că presupune suprapunerea unor piese vestimentare în straturi care arată într-un fel, care se compun corect din punct de vedere cromatic, al texturilor, al cut-urilor. Astăzi port și eu un layering de bază, adică o cămasă, suprapusă cu un blazer. Însă tendințele pentru 2025 și pentru primăvară ne îndeamnă să facem suprapuneri mai îndrăznețe, să facem layering poate eclectic, să punem poate o vestă peste o jachetă. Sau să avem o ordine a straturilor vestimentare complet neașteptată.
Transparența devine un accesoriu în sine - iar creatorii de modă români propun femeilor să renunțe la sutien.
Când vine vorba de culori, rămânem la culorile neutre, negru, alb, gri, și culorile pământii, cu mici accente de culoare, iar roșul este favoritul sezonului.
Lucy Faur, stilistă: Vorbim de culoarea anului, mocha mousee, această nuanță delicioasă de maro, există această tendință să domine propunerile designerilor în nuanțele conexe, în nuanțele pământii, aceste pasteluri mai saturate. Cum e acest maro. Nu e foarte leșinat, e mai saturat, mai plin. Deci dacă le putem numi pasteluri saturate, această paletă cromatica e cea mai potrivită pentru primăvara lui 2025. Bineînțeles khakiul este foarte chic întodeauna.
Cu zeci de designeri, branduri internaționale și clienți de renume, Bucharest Fashion Week s-a încheiat în stil grandios. Evenimentul a oferit o platformă importantă pentru promovarea modei românești la nivel global, iar prin parteneriatele strategice, inclusiv cu Ministerul Culturii și Camera Nazionale della Moda Italiana, a consolidat legătura dintre industria creativă și patrimoniul cultural. Activitatea nu s-a limitat la o simplă paradă pe podium. Au fost workshopuri și evenimente conexe, ceea ce aduce o notă originală săptămânii modei în București.
Ion Țiriac, antreprenor: Eu nu cred că e moda care se schimbă, eu cred că e societatea care se schimbă. E mult mai puțin formală decât pe vremuri, din toate punctele de vedere. Și atunci și moda urmărește o treabă care e mult mai generalistă. Adică e mult mai lejer, nu mai e ceva care „trebuie să porți pentru că...”.