Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cel mai bogat om din lume și-a numit fiica la conducerea Dior. Cine este Delphine Arnault și ce înseamnă mutarea pentru imperiul lui Bernard Arnault

Compania franceză Dior, unul din cele mai sonore nume din industria bunurilor de lux, are un nou CEO: Delphine Arnault, fiica lui Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume, președinte și director general al gigantului francez de bunuri și modă de lux LVMH, cea mai valoroasă companie din Europa, în valoare de 382 de miliarde de euro.

Delphine, în vârstă de 47 de ani, cea mai mare dintre cei cinci copii ai lui Arnault, a fost desemnată să conducă al doilea brand ca mărime al LVMH, Christian Dior, în cadrul unei remanieri la nivel de conducere. Este o mișcare prin care Arnault strânge controlul familiei sale asupra imperiului pe care l-a co-fondat în urmă cu 35 de ani, relatează euronews.com.

Decizia a stârnit noi întrebări cu privire la succesiune.

Bernard Arnault nu și-a numit public succesorul, iar mulți îl vedeau pe fratele lui Delphine, Antoine, 45 de ani, ca fiind favorit - mai ales după numirea sa luna trecută în funcția de vicepreședinte al consiliului de administrație, însărcinat cu conducerea holdingului care controlează LVMH.

Copiii lui Bernard Arnault, funcții de conducere în cadrul LVMH

Acum, noul rol al lui Delphine este văzut de industria modei ca fiind începutul unei bătălii de succesiune totală între ea și Antoine. Analiștii au comparat frecvent competiția dintre copiii Arnault cu cea dintre familia Roy din serialul de succes Succession.

Și pe bună dreptate: toți cei cinci copii ai lui Bernard Arnault dețin funcții de conducere în cadrul LVMH și al mărcilor sale (Stella McCartney, TAG Heuer, Bulgari și Tiffany).

Delphine Arnault, în vârstă de 47 de ani, a fost vicepreședinte executiv al Louis Vuitton din 2013, responsabil cu produsele. Anterior director general adjunct al Christian Dior Couture, ea este, de asemenea, membră a consiliului de administrație al LVMH, precum și a comitetului executiv al grupului. Delphine a absolvit școala franceză de afaceri EDHEC și London School of Economics.

Antoine Arnault, în vârstă de 45 de ani, este șeful departamentului de comunicare, imagine și mediu al LVMH, precum și președinte și director general al holdingului LVMH Christian Dior SE. El a fost CEO al mărcii de îmbrăcăminte și încălțăminte de lux pentru bărbați Berluti din 2012 și președinte al specialistului italian în cașmir Loro Piana din 2013. Anterior, a fost șef al departamentului de comunicare la Louis Vuitton și este membru al consiliului de administrație al LVMH. Antoine are diplome de la școala franceză de afaceri INSEAD și de la școala canadiană de afaceri HEC Montreal.

Alexandre Arnault, în vârstă de 30 de ani, este vicepreședinte executiv, responsabil de produs și comunicare la Tiffany. Anterior, a fost CEO al producătorului de bagaje Rimowa, poziție pe care a deținut-o timp de patru ani, începând cu 2016. Alexandre are o diplomă de masterat de la universitatea franceză Ecole Polytechnique.

Frederic Arnault, în vârstă de 28 de ani, este CEO al Tag Heuer din 2020. Anterior, a fost șef de strategie și director digital la marca de ceasuri, la care s-a alăturat în 2017. Frederic este absolvent al școlii franceze Ecole Polytechnique.

Jean Arnault, în vârstă de 24 de ani, a fost director de marketing și dezvoltare al diviziei de ceasuri a Louis Vuitton din august 2021, când s-a alăturat acesteia. Jean are un masterat în matematică financiară de la Massachusetts Institute of Technology și în inginerie mecanică de la Imperial College din Londra.

Însă Delphine Arnault a ajuns mai sus în afacerea de familie decât frații ei.

Ea s-a alăturat echipei Christian Dior în 2001 și a devenit vicepreședinte executiv la Louis Vuitton în 2013, fiind responsabilă de supervizarea tuturor activităților legate de produse ale brandului.

Femeia de afaceri este, de asemenea, membră a consiliului de administrație al Moët Hennessy, Pucci (din 2007), M6 (2009), Céline (din 2011), 21st Century Fox și Havas (ambele din 2013), printre altele.

În noul său rol la Dior, ea va lucra îndeaproape cu Charles Delapalme, care devine acum director general al brandului.

Ca parte a remanierii, Arnaud l-a promovat și pe fostul director general al Dior, Pietro Beccari, care a fost șeful Dior din 2018.

Beccari se mută pentru a-l înlocui pe Michael Burke, directorul general de lungă durată al Louis Vuitton, care este cel mai longeviv locotenent al lui Arnault și care a fost, de asemenea, președinte al mărcii de bijuterii Tiffany. Potrivit unei declarații a companiei, el va continua să lucreze alături de Bernard Arnault - deși nu sunt disponibile în prezent informații cu privire la noul său rol.

Schimbările anunțate intră în vigoare în luna februarie.

Imperiul lui Bernard Arnault. Ce mărcți deține LVMH

Bernard Arnault a avut un parcurs bun în ultima vreme.

Grupul a raportat un profit net de 6,5 miliarde de euro în prima jumătate a anului 2022, un salt de 23% față de câștigurile record din aceeași perioadă a anului precedent. Vânzările au crescut cu 28%, la 36,7 miliarde de euro, iar acțiunile LVMH au urcat cu până la 2%, atingând noi maxime, în condițiile în care companiile de lux au fost impulsionate în ultima vreme de relaxarea restricțiilor COVID-19 pe piața cheie: China.

Ca un bonus suplimentar, Arnault l-a depășit recent pe Elon Musk în calitate de cea mai bogată persoană din lume, cu o avere netă estimată la aproximativ 149 de miliarde de euro.

De asemenea, nu există niciun semn care să indice că intenționează să facă un pas înapoi în curând.

Anul trecut, LVMH a ridicat limita de vârstă a directorului său general de la 75 la 80 de ani, permițându-i patriarhului familiei să rămână la conducere până când regulile vor fi eventual modificate din nou.

Fondat în 1987, LVMH deține 75 de mărci în șase grupuri de afaceri: Vinuri și băuturi spirtoase, Modă și marochinărie, Parfumuri și cosmetice, Ceasuri și bijuterii, Vânzări cu amănuntul selective și Alte activități. Aceste grupuri de afaceri dețin mărci: Louis Vuitton, Christian Dior, Fenty, TAG Heuer, Givenchy, Tiffany & Co., Bulgari, Sephora, Veuve Clicquot, Dom Pérignon, Hennessy, Moët & Chandon, Marc Jacobs, publicația Le Parisien și multe altele.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE