Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Raport. O treime din elevii români, „analfabeți numeric”. Cei mai vulnerabili, locuitorii din zona rurală

O treime dintre elevii români sunt „analfabeți numeric”, adică nu știu să facă adunări, scăderi sau înmulțiri care să îi ajute în viața de zi cu zi.

Asta reiese dintr-un raport realizat de două organizații nonguvernamentale.

Cei mai vulnerabili sunt locuitorii din zona rurală, Ministrul Educației atrage atenția că analfabetismul funcțional devine o problemă de securitate națională.

Nu mai puțin de 25% dintre elevii din ciclul primar nu înțeleg noțiunile de matematică de bază. Procentul crește pe parcursul școlii, în gimnaziu ajunge la 36 %, iar la liceu la 46%.

Elevii de clasa a zecea sunt cei care au cel mai mic nivel de înțelegere a matematicii care li se predă la clasă. Mai mult de jumătate nu reușesc să rezolve problemele de matematică specifice vârstei. Datele au fost confirmate și de studii internaționale.

Rata analfabetismului numeric

  • Ciclul primar - 25%
  • Ciclul gimnazial - 35,59%
  • Ciclul liceal - 46,31%

”Ruralul metropolitan, ruralul din jurul marilor orașe stă rezonabil de bine, chiar mai bine decât urbanul mic. Ruralul care e departe de marile centre citadine stă groaznic, cu un analfabetism care tinde spre 60%”, a declarat Dragoș Iliescu, profesor.

Ministrul Educației spune că incapacitatea elevilor de a folosi matematica în viața de zi cu zi se transformă într-o problemă de siguranță națională.

Voi prezenta în luna mai un raport foarte obiectiv despre starea sistemului românesc de educație și cercetare și după acel raport eu voi spune ce va trebui făcut pentru că problema asta devine o problemă de securitate națională.

Când tu scoți aproape jumătate din absolvenții de liceu, în zona de analfabetism funcțional, nu mai este o problemă în care corectăm ceva, cândva, e o problemă de securitate națională”, a declarat Daniel David, ministrul Educației.

La polul opus regăsim elevii care sunt capabili să obțină performanță când este vorba de matematică. Aceștia reprezintă aproape 14%, la nivelul întregului ciclu școlar, I - XiII, conform aceluași studiu.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE