Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Analfabetismul funcțional, o problemă gravă în România. 42% dintre elevi citesc un text, dar nu înțeleg nimic din el

Analfabetismul funcțional este o problemă din ce în ce mai acută în rândul elevilor din România. Conform ultimului studiu realizat de Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare (BRIO), 42% dintre elevi citesc un text, dar nu înțeleg nimic din el și nu pot avea propriile idei după parcurgerea acestuia.

Dezbaterea lansată pe această temă de Euronews România scoate la iveală îngrijorări ale specialiștilor în educație pe tema analfabetismului funcțional din România.

Sociologul Gelu Duminică le transmite părinților să își încurajeze copiii să citească povești, chiar și de pe gadgeturi.

Gelu Duminică, sociolog: „Cunoașterea scrisă a evoluat de la papirus la carte și cartea a apărut târziu în forma în care am cunoscut-o noi în copilărie, iar acum este gadgetul ăsta, care îți acoperă foarte multe alte orizonturi. Acum sunt multe caracteristici. Mai este cititul la modă ca în generația noastră? Dar noi nu aveam alternative. Doamne iarta-mă, ce puteai să faci?”

Este o tragedie dacă copiii noștri nu citesc cărți?

Dana Papadima, director educațional: „Nu. Sunt profesoară de română, ar trebui să plâng aici. Cred că ei, de fapt, citesc pe ecrane. Îngrijorarea mea e că nu citesc texte mai mari decât îți permite un ecran.”

Neparcurgerea unui volum mare ce efect produce?

Dana Papadima, director educațional: „E o poveste care îți limitează tot mai mult capacitatea de atenție, capacitatea de a înțelege textul, textul din spatele textului. Noi facem asta cu copiii. Ei zic: „Da, da, înțeleg, pot să-l povestesc”. E un alt pas care trebuie făcut și anume substratul ce este în spate, e un tâlc, este ceva mai adânc, ăsta e lucrul care ne îngrijorează.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE