Produsele cu mult zahăr, băuturile carbogazoase și alte tentații nesănătoase nu se vor mai comercializa la toate casele de marcat din marile magazine. Asta după ce Parlamentul a aprobat o lege prin care încearcă să contribuie la lupta împotriva obezității în rândul copiilor și adulților.
Inițiativa legislativă a UDMR, care a trecut săptămâna aceasta de Parlament, obligă hipermarketurile să amenajeze case de marcat unde nu se vând chipsuri, bomboane şi băuturi răcoritoare.
Unele magazine au deja astfel de case de marcat, unde toate produsele puse la vânzare sunt bio și nu conțin zahăr.
Lipsa tentației de a mai cumpăra câte un produs bogat în zahăr este un factor psihologic important atât pentru familiile cu copii, cât și pentru cei care au probleme de sănătate.
În România, 1 din 4 copii are probleme de greutate și 1 din 10 suferă de obezitate, potrivit unui studiu al Asociației Internaționale de Psihologie, Nutriție, Sport și Fitness.
Éva-Andrea Csép, UDMR: Am început să lucrăm la acest proiect de lege care prevede restricții, pentru că pe schimbare de mentalitate știm că numai pe termen lung putem să ajungem la rezultate. Nu știu care dintre noi, stând la o casă de marcat, măcar o dată nu am avut o tentație să ridicăm o gumă de mestecat, un chips.
Un raport al Organizației Mondiale a Sănătății arată că, în România, aproape 60% dintre adulți au probleme de greutate.