Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Primăria Capitalei cumpără 22 de troleibuze noi cu bani din PNRR. La cât se ridică investiția

Primarul general Nicușor Dan a anunțat marți că a semnat contractul de finanțare pentru cumpărarea a 22 de troleibuze noi, cu autonomie extinsă. Cei peste 50 de milioane de lei pentru achiziție sunt asigurați prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Este vorba despre un proiect cu o valoare de 55 milioane de lei (fără TVA), finanţat prin PNRR, program gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Noile mijloace de transport se adaugă altor 100 de troleibuze pentru care am semnat deja contractul de achiziţie, sumele necesare provenind de la Fondul de Mediu.

Vom continua să facem toate demersurile necesare pentru înnoirea parcului auto al Societăţii de Transport Bucureşti astfel încât transportul în comun să devină cât mai atractiv pentru bucureşteni", a scris Nicușor Dan, pe pagina sa de Facebook.

De altfel, edilul Capitalei a anunțat încă din noiembrie 2022 că proiectul pentru achiziția celor 22 de troleibuze noi a fost aprobat de Ministerul Dezvoltării, iar, în acest caz, cererea de finanţare prin PNRR a fost depusă în luna mai.

Cele 15 tramvaie puse în circulație de Primăria Capitalei

În noiembrie 2022 au fost puse în circulație primele 15 tramvaie cumpărate de Primăria Capitalei de la Astra Arad. După ce au stat închise în depouri aproape o jumătate de an, punerea acestora în circulație nu a fost lipsită de probleme. Garniturile au avut de-a face cu primul test de rezistență, infrastructura defectuoasă a Capitalei.

Pentru că noile tramvaie sunt mai joase decât peronul stațiilor, în unele locuri ușile nu s-au mai putut închide automat, fiind nevoie de intervenția vatmanului care a coborât și a împins manual ușile. O altă problemă este și cea a lungimii garniturilor, care sunt mult mai mari decât peroanele stațiilor, iar oamenii s-au văzut nevoiți să coboare din tramvai în plină stradă.

Garniturile Astra Arad au 36 de metri lungime, cu mult mai mult decât cele vechi, aflate acum în circulație, care au maxim 27 de metri. Această problemă a fost ridicată de STB încă de la semnarea contractului, care s-a angajat să întocmească procedura de modernizare și prelungire a refugiilor, cu bani de la bugetul Primăriei Capitalei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE