Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Premieră în România și în Europa. Primul limitator de viteză cu senzori a fost montat în apropierea Bucureștiului

Premieră în România și în Europa. În apropierea Bucureștiului a fost montat primul limitator de viteză cu senzori. În cazul în care un șofer nu respectă limita de viteză, un prag de 6 centimetri se ridică din asfalt. Autoritățile spun că au vrut să fie montat acest sistem deoarece se circulă cu viteză, iar în zonă este și o școală. Sistemul inteligent, importat din Mexic, este încă în teste.

Primul limitator inteligent de viteză din România

În fața școlii din Ghermănești, a fost montat primul limitator inteligent de viteză. Acesta are un panou de presemnalizare pus la 170 de metri de trecerea de pietoni, un panou de semnalizare prin care șoferii sunt informați să reducă viteza, senzori de măsurare a vitezei și un prag reductor din metal.

Dacă șoferul depășește limita de 30 de kilometri pe oră, limita legală din apropierea școlii, va lovi limitatorul de viteză care va ieși din asfalt.

Șofer: „E inteligent, dar oamenii sunt și ei inteligenți după limitator? Aici era întrebarea. Ei nu prea țin cont. Pentru mine este o realizare, un pas mare înainte, numai să fie respectat. Chiar dacă se ridică sus, trebuie să fie, la cum merg ăștia pe aici, de jumătate de metru, ca să ia radiatorul și baia de ulei ca să oprească”.

Șofer: „Mi se pare o idee excelentă, pentru că toată lumea merge cu foarte mare viteză în Snagov. Sunt șofer de peste 45 de ani și nu depășesc niciodată viteza”.

Șofer: „Sunt foarte bine venite, ajută foarte mult la circulație. Dacă ar fi mai multe, ar fi și mai bine. Accidentele vor fi mai reduse, vor fi ocolite, nu se vor mai întâmpla atâtea nenorociri”.

Mihai Anghel, primarul comunei Snagov: „De-a lungul timpului am primit tot felul de petiții de la cetățenii din comuna noastră să montăm limitatoare clasice de viteză pe drumul județean. Din păcate, se circulă cu viteză”.

Pe panoul de lângă trecerea de pietoni va fi montat un buton. Astfel, cei care vor să traverseze, apasă pe el, iar limitatorul de viteză va fi ridicat timp de 15 secunde.

Felix Șerb, directorul companiei care a adus sistemul în România: „În cazul autovehiculelor de intervenție, acestea vor fi detectate de la distanță și, în momentul în care se apropie de sistem, pragul reductor va coborî pentru toți participanții la trafic, până la îndepărtarea autovehiculelor de intervenție”.

Sistemul este încă în teste și e supus unor calibrări tehnice. Spre exemplu, mai trebuie montați senzori care pot să detecteze toate tipurile de motociclete. Acum, nu le recunoaște pe cele care au aluminiu pe dedesubt.

Răzvan Radu, instructor formator cursuri siguranță și perfecționare moto în cadrul Academiei Titi Aur: „Din punctul meu de vedere n-ar trebui să fie o problemă pentru motociclete. Va fi o problemă pentru motocicliști dacă viteza lor nu este cea recomandată. Da, atunci există posibilitatea să fie o problemă în momentul în care ating zona de bumper care este ridicată”.

Sistemul inteligent a fost dezvoltat și implementat pentru prima dată în Mexic. O echipă de ingineri de acolo a venit și a lucrat la Snagov.

Juan Carlos Ortiz, CEO-ul firmei care a dezvoltat și implementat sistemul inteligent în Mexic: „Este foarte eficient. De exemplu, într-un loc, 90% dintre șoferi nu respectau limita de viteză. După ce l-au instalat, în două luni, 90% respectau limita. De asemenea, un alt exemplu: în alt loc aveau loc multe accidente pentru că era o intersecție importantă și a fost instalat sistemul inteligent, limitatorul inteligent, și au fost zero accidente în doi ani”.

Autoritățile au luat în calcul și ce vor face la iarnă cu dispozitivul inteligent. În cazul în care va îngheța pe jos sau va ninge, limitatorul nu va fi ridicat.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE