Podul Grant s-a închis complet, începând din 15 octombrie până în martie 2024, pe sensul dinspre Crângași către strada Turda, a anunțat pentru Radio România Actualități directorul Administrației Străzilor București. Urmează cinci luni cu restricții majore de circulație în zona de nord-vest a Capitalei.
Încep lucrările de reabilitare a Podului Grant. Rute ocolitoare
Până la încheierea lucrărilor de reabilitare a Podului Grant, șoferii vor putea circula pe trasee alternative prin Şoseaua Virtuţii - Splaiul Independenţei, respectiv Calea Crângaşi - străzi adiacente - Calea Giuleşti, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Restricţiile vor fi semnalizate cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecţiile principale, conform Agerpres.
Pe durata lucrărilor, locurile de parcare de sub Podul Grant au fost dezafectate, motiv pentru care nu va fi permisă staționarea și oprirea autovehiculelor.
"Pentru fluidizarea traficului în zonă, Brigada Rutieră, Poliţia Locală a Municipiului Bucureşti, Poliţia Locală a Sectorului 1 şi Poliţia Locală a Sectorului 6 vor avea echipaje atât în intersecţiile principale, cât şi în zonele alternative care vor prelua traficul rutier. Precizăm faptul că în prezent bretelele pasajului sunt deja restricţionate pentru realizarea lucrărilor de reabilitare", a transmis PMB.
Tramvaiul 41 va circula alternativ pe durata reabilitării Podului Grant
Sâmbătă, specialiști ai STB Infrastructură vor instala un macaz, ceea ce va permite circulaţia tramvaielor 41 peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ. În acest mod, va fi păstrată legătura între cartierele Drumul Taberei, Militari şi Crângaşi cu cele din zona de nord a oraşului.
În schimb, linia 41 va fi suspendată doar sâmbătă, oentru a permite montarea pieselor de cale pentru circulaţia alternativă ulterioară a tramvaielor pe un singur fir.
Pentru a prelua călătorii de pe traseul liniei 41, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) a decis înfiinţarea liniei navetă de autobuz 641. Acesta va funcţiona între terminalele "Piaţa Presei" şi "Ghencea" pe Bd. Expoziţiei, Bd. Mărăşti, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Str. Braşov, Bd. Ghencea.
Cât timp vor dura lucrările de reabilitare a Podului Grant
Potrivit Primăriei Capitalei, Administraţia Străzilor şi firma de construcții S.C. Bog'Art SRL își propun să termine lucrările pe acest sens până în luna martie 2024, pentru ca traficul să poată fi redeschis.
Municipalitatea a atras atenția că lucrările de reabilitare sunt necesare, în condițiile în care expertiza realizată în anul 2017 a relevat că starea podului este nesatisfăcătoare.
Valoarea investiţiei este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuţie al întregii lucrări este de 22,5 de luni.
Primăria Capitalei a început reparațiile Podului Grant în 2019, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, pentru că municipalitatea a rămas fără fonduri.