Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Podul Grant, reconsolidat după trei ani de pauză. Nicușor Dan: ”Tramvaiul 41 va circula în continuare, pe un singur fir”

Municipalitatea a reluat lucrările de reabilitare şi consolidare a Podului Grant, întrerupte în 2020, deoarece situaţia financiară era "dezastruoasă" şi nu mai existau fondurile necesare, a anunţat, marţi, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

El a precizat, într-o conferinţă de presă, că valoarea lucrărilor care vor fi efectuate se ridică la 65 de milioane de lei.

Edilul general a spus că, până pe 1 octombrie, se va lucra exclusiv la cele două bretele care urcă pe pod, iar apoi se va trece la partea principală a acestuia.

”Până la 1 octombrie, se va lucra exclusiv la două bretele care urcă pe pod. De la 1 octombrie, se va lucra la partea principală a podului, structura de rezistență cea mai afectată este partea centrală a podului. Una din liniile de tramvai este refăcută, ar trebuie refăcută cealaltă. Toate lucrările pe care noi le facem sunt dinspre Crângași spre Turda, și tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie”, a declarat Nicușor Dan.

Nicuşor Dan a punctat că una dintre liniile de tramvai este realizată deja şi trebuie refăcută cea de-a doua. "Lucrările pe care le facem sunt dinspre Crângaşi către Turda şi atunci acest sens al liniei de tramvai va fi înlocuit, refăcut şi atunci tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie", a explicat el.

Cât vor dura lucrările la Podul Grant

”Asta depinde. Așa cum a fost semnat contractul, în luna martie, el a fost semnat cu 24 de luni, inclusiv proiectare. Depinde de decizia pe care o să o luăm în privința traficului. Dacă vom lua decizia să oprim tot traficul pe această bandă care ne interesează, atunci lucrurile vor fi mult mai rapide, iar dacă vom lucra pe bucățele, atunci durează 24 de luni.

Cele trei pasaje sunt încadrate de normativ în aceste categorii de urgență, trebuie să intervenim, să facem dali-urile, să le scoatem în achiziție, proiectare și execuție și vom face asta într-un termen rezonabil. Nu avem asta în cap (restricții de circulație). Ce am spus că e rapid, urgent, este să facem documentația, astfel încât să putem începe lucrările. Tramvaiul 41 va circula în continuare, cu diferența că, pe acest segment, va circula pe un singur fir, alternativ, și o să existe o suplimentare cu autobuze”, a declarat Nicușor Dan.

Podul Grant, într-o stare nesatisfăcătoare

Primarul a amintit că pentru Podul Grant a fost făcută o expertiză în 2017, care a constatat starea nesatisfăcătoare în zona centrală.

”Administrația Străzilor a finalizat un contract atribuit la sfârșitul anului 2022 pentru expertizarea a 28 de poduri și pasaje, pe care municipalitatea le are în administrare. Există o împărțire, în normativ, în patru categorii: foarte bună, bună, satisfăcător, nesatisfăcător și o categorie urgență, unde trebuie intervenit de urgență. Din aceste 28 de poduri și pasaje, avem trei care sunt în categoria satisfăcător, trei care sunt în categoria urgență și toate celelalte sunt în categoria nesatisfăcător. Cele care sunt în categoria urgență sunt podul Băneasa, care traversează lacul și pasajele de la Lujerului și Obor. Pentru acestea, va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 de milioane de lei pentru fiecare. Pentru podul Băneasa, undeva la 20 de milioane de lei”, a mai spus Nicușor Dan. â

Lucrările la Podul Grant executate în proporţie de aproximativ 33% în 2020

La rândul său, directorul Administraţiei Străzilor Bucureşti, Marian Bârgău, a precizat că în 2020 lucrările la Podul Grant au fost executate în proporţie de aproximativ 33%, dar nu au fost protejate.

Administraţia Străzilor a finalizat un contract atribuit la sfârşitul anului 2022 pentru expertizarea a 28 de poduri şi pasaje pe care municipalitatea le are în administrare.

Conform edilului general, dintre acestea trei sunt în categoria "satisfăcător", trei în "urgenţă", iar restul în categoria "nesatisfăcător".

El a menţionat că în categoria "urgenţă", pentru care municipalitatea va trebui să intervină în perioada următoare, sunt Podul Băneasa, pasajele Obor şi Lujerul.

Valoarea lucrărilor pentru cele două pasaje este estimată la 50 de milioane de lei pentru fiecare, iar în cazul Podului Băneasa la aproximativ 20 de milioane lei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE