Un cornier de la șina de tramvai a străpuns podeaua unui autobuz STB, aproape de centrul Capitalei. Șoferii care lucrează la Societatea de Transport București spun că ei sunt cei ”responsabili pentru siguranța călătorilor”, motiv pentru care unii dintre ei refuză să mai circule pe șinele de tramvai până la remedierea defecțiunilor. În schimb, conducerea STB a anunțat că nu au fost răniți călători în urma incidentului care este acum analizat de comisie tehnică.
Incidentul a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică, pe strada Călărași, în apropierea stației Alexandru Sihleanu. Autobuzul de noapte N109 se îndrepta spre centrul Capitalei, în momentul în care o bucată de cornier din șina de tramvai s-a desprins și a distrus podeaua autobuzului.
Șoferul autobuzului a realizat mai multe fotografii, iar unii dintre colegii săi le-au publicat pe un grup de Facebook destinat reclamațiilor adresate STB.
”Din aceasta cauza este posibil ca șoferul sa nu mai riște și sa nu mai circule pe șina de tramvai.
Vă informez că noaptea trecută (16/17.06.2023), autobuzul nr.6462, a circulat in linia N109, pe linia de tramvai, fiind condus de către colegul nostru. În podeaua autobuzului a pătruns un cornier de la șina de tramvai.
Mulți colegi m-au sesizat anterior despre posibilitatea producerii unui astfel de eveniment și refuză să mai lucreze pe liniile de tramvai, pentru a nu fi responsabili pentru viața călătorilor.
Vă informez că, răspunderea/culpa pentru astfel de evenimente ne aparține. Șoferii sunt responsabili pentru siguranța călătorilor și nu suntem obligați să circulăm pe linia de tramvai, unde există sectoare de drum ce pun în pericol siguranța călătorilor, până la remedierea situației”, este mesajul publicat pe grupul de Facebook ”Reclamații STB”.
Reacția STB după ce o bucată din șina de tramvai a străpuns podeaua unui autobuz
Contactați de Euronews România, reprezentanții STB au transmis că ”s-a constituit o comisie tehnică de analiză a evenimentului” și că ”nu sunt călători răniți”.
Nu este prima oară când sunt înregistrate astfel de probleme la calea de rulare a tramvaielor. La sfârșitul lunii iunie 2021, un bărbat a fost rănit în timp ce se afla în tramvaiul 19, după ce șina a străpuns podeaua vehiculului, în zona Nerva Traian din Capitală. Pentru că s-a ales cu o rană la piciorul stâng, bărbatul în vârstă de 54 de ani a fost transportat la Spitalul Clinic de Urgență „Bagdasar – Arseni”, conform B365.ro.
Liniile uzate, una dintre principalele cauze ce au dus la deraierea a zeci de tramvaie în București
La solicitarea Euronews România, reprezentanții STB au transmis la sfârșitul lunii ianuarie că șase tramvaie au deraiat în prima lună a anului 2023.
”În anul 2022, au avut loc 39 de deraieri, în anul 2021 - 25 de deraieri, iar în anul 2020 - 18 deraieri”, a transmis STB.
În schimb, reprezentanții instituției au precizat că ”în urma deraierilor nu au fost persoane rănite”.
”Principalele cauze ale deraierilor sunt: liniile uzate, prezența unor obiecte dure pe linie, neadaptarea vitezei în curbă, înscrierea greșită pe macaz și deteriorarea terasamentului din cauza gazonului montat între linii”, mai spun oficialii STB.
Întrebați ce măsuri au fost aplicate în urma acestor incidente, STB a menționat că ”a intensificat controlul asupra căii de rulare a tramvaielor, în special pe liniile de tramvai care au o vechime considerabilă, în scopul depistării și remedierii cât mai urgente a deficiențelor ce pun în pericol circulația în condiții de siguranță a tramvaielor”.
Câți kilometri de șine de tramvai au fost modernizați în București în ultimii ani
”Municipiul București dispune de 286,68 de kilometri cale simplă de rulare în rețeaua stradală și 33,69 kilometri în incinta depourilor.
Liniile de tramvai din rețeaua stradală sunt modernizate în proporție de 67%, restul de 33% (96 de kilometri) având o vechime de peste 25 de ani. (...)
Din cei 96 kilometri nemodernizați, 67 kilometri cale simplă au o soluție constructivă veche (șină Oțelul Roșu înglobată în dale de beton 6x2 metri) pentru care, de peste 15 ani, nu se mai fabrică materialele necesare reparației, echipele de intervenție utilizând, pentru remedierile curente, materiale recuperate de la lucrările de modernizare.
Modernizarea liniilor de tramvai care au calea de rulare uzată este inclusă în Planul de Mobilitate Durabilă 2016-2030 elaborat pentru Regiunea București-llfov”, au mai explicat reprezentanții STB.
La sfârșitul lunii martie, Primăria Capitalei a anunțat că a demarat licitația pentru reabilitatea a 50 de kilometri de linii de tramvai.