Ministerul Educaţiei a anunţat vineri că va actualiza săptămânal lista cu privire la încadrarea/neîncadrarea clădirilor unităţilor de învăţământ într-o clasă de risc seismic.
Astfel, instituția va afișa, pe site-ul său, situația clădirilor așa cum reiese din actualizările operate la nivelul unităților de învățământ în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR).
"Începând de astăzi, 24 februarie, Ministerul Educaţiei va face cunoscută, prin afişare pe site-ul instituţiei, situaţia clădirilor aşa cum reiese din actualizările operate la nivelul unităţilor de învăţământ în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR).
Lista cuprinzând încadrarea/neîncadrarea clădirilor într-o clasă de risc seismic va fi publicată în fiecare zi de vineri, cu datele actualizate în cursul săptămânii", a informat Ministerul Educaţiei.
Potrivit sursei citate, lista va cuprinde informaţiile introduse la nivelul instituţiilor/unităţilor de învăţământ preuniversitar privind starea tuturor clădirilor, fie că acestea sunt în conservare/în uz/cu activitate didactică relocată/în reabilitare/consolidare.
Ce va cuprinde lista pusă la dispoziție de Ministerul Educației
Totodată, lista cuprinde informaţii privind toate clădirile aparţinând instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar, indiferent de destinaţie.
"Precizăm că menţiunea "Altă destinaţie" face referire la clădiri care pot fi ateliere/magazii/anexe etc, neîncadrându-se în categoriile săli de clasă/laboratoare, cămin, cantină, grupuri sanitare, sală de sport.
Reamintim faptul că lista făcută publică de Ministerul Educaţiei în data de 21 februarie 2023 s-a bazat pe informaţiile introduse în SIIIR la acel moment şi a inclus doar clădirile în uz încadrate în RS1 şi care necesită intervenţie rapidă. Eventualele diferenţe se datorează actualizărilor ulterioare operate în SIIIR", se arată în informare.
Ministerul Educaţiei a făcut un apel la autorităţile publice locale, în calitate de administratori ai clădirilor, să pună la dispoziţia unităţilor de învăţământ, acolo unde există, actele oficiale care atestă o situaţie distinctă faţă de informaţiile din SIIIR, pentru corecta informare atât a comunităţii educaţionale, cât şi a opiniei publice.