Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Metodele alternative de învățare, tot mai căutate. Ce este programul ”step by step” și cum pune accentul pe sănătatea emoțională a copilului

Educația alternativă în România, după metode precum „Step by step”, „Waldorf” sau „Montessori” este aprobată de Ministerul educației, dar pusă în practică de puține unități de învățământ.

Inspectorii școlari spun că metodele alternative oferă multe beneficii pentru dezvoltărea copiilor, dar problema princiipală este lipsa spațiului și a resursei umane.

Așa arată o clasă de step by step la Școala Gimnazială Mihai Viteazul din Craiova. În fiecare dimineață, elevii povestesc întâmplările din ziua anterioară, în fața clasei, pe scaunul autorului.

Apoi au de ales între patru centre de activități: arte, citire, scriere sau matematică. Iar părinții pot participa.

”Copiii au un program mult mai relaxat, timpul ne permite să facem multe activități în comun cu toată clasa dar și cu părinții, unde copiii pot să-și exprime liber trăile, gândurile, întâmplările.”, a declarat Miruța Glăvan, profesor pentru învățământul primar.

La această școală, metoda Step by Step a fost implementată în urmă cu 18 ani. Și s-a bucurat de succes. Acum sunt 17 clase cu peste 400 de elevi.

Programul este de la 8.00 la 16.00, așa că cei mici nu mai au nevoie de after school. Inspectorii școlari spun că metrodele alternative sunt eficiente în dezvoltarea personală a copiilor dar nu pot fi implementate ușor.

În România, alternativa educaţională Step by Step a fost pusă în practică la nivel naţional, începând din anul 1994, dar doar pentru învăţământul preşcolar şi cel primar.

De anul viitor Ministerul Educației propuneextinderea și pentru ciclul gimnazial. În România există și alte metode alternative pentru educație, cum ar fi Waldorf sau Montessori. Toate funcționează după programe aprobate de Ministerul Educației, dar sunt implementate în foarte puține unități, din lipsă de resurse.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE