Vehiculele electrice vor fi mai ieftin de fabricat decât mașinile cu motoare cu ardere internă până în anul 2027 datorită noilor tehnici de fabricare ce vor duce la scăderea costurilor de producție, arată un studiu de cercetare a pieței realizat de compania Gartner, citat de agenția Reuters.
Costurile de producție ar putea să scadă mai rapid decât cele ale bateriilor, care sunt cea mai scumpă piesă în cazul mașinilor electrice și reprezintă aproape 40% din prețul unui astfel de vehicul.
Reprezentanții companiei Gartner au precizat că analiza lor a avut la bază ”inovațiile care duc la simplificarea costurilor de producție, cum ar fi arhitectura centralizată a vehiculelor sau introducerea gigacasting (fabricarea prin turnare a unor componente mari din caroseria mașinii) care ajută la reducerea costurilor de fabricație și a timpului de asamblare".
Gigacabinele sunt mașini de turnare de mari dimensiuni, introduse în premieră de producătorul american de mașini electrice Tesla, pentru a produce piese de mari dimensiuni ale componentelor inferioare ale vehiculelor, pentru a simplifica procesul de fabricație și a reduce munca roboților.
”Datorită noii tehnologii, vehiculele electrice vor ajunge la același cost de producție cu mașinile cu motoare cu combustie internă mult mai repede decât se aștepta inițial, dar, în același timp, va face ca unele reparații în cazul mașinilor electrice să fie considerabil mai costisitoare", a declarat Pedro Pacheco, vicepreședinte al departamentului de cercetare al Gartner, potrivit sursei citate.
- Programul Rabla 2024. Preşedintele AFM: Programul va debuta pe 19 martie
- Noi reguli pentru proprietarii care vor să vândă mașini, de la 1 mai. Trebuie să pună la dispoziție informații despre consum și emisiile CO2
- Cronica unui eșec anunțat: Cum a ajuns Apple să renunțe la dezvoltarea propriului automobil
Autorii studiului se așteaptă ca, până în 2027, costul mediu de reparare a caroseriei și a bateriei unui vehicul electric după un accident grav să crească cu 30%. Acest lucru ar putea face ca vehiculele distruse în astfel de coliziuni să fie declarate daună totală deoarece reparația ar putea costa mai mult decât valoarea reziduală, mai precizează compania Gartner.
Costurile ridicate de reparație a unei mașini electrice, motiv de îngrijorare pentru potențialii cumpărători
Repararea mașinilor electrice implică deja costuri ridicate, ceea ce reprezintă o preocupare pentru potențialii cumpărători. Experții Gartner au menționat că ar putea exista o reacție negativă din partea clienților dacă reducerea costurilor de producție se face în detrimentul unor costuri de reparații mai mari.
De asemenea, se așteaptă ca aproximativ 15% dintre companiile de mașini electrice înființate în ultimii 10 ani să fie cumpărate sau să dea faliment până în 2027.