Creșterea prețurilor ne face să fim mai cumpătați în ajun de Crăciun și să alocăm un buget mai mic pentru mâncare, cadouri și decorațiuni, arată un nou studiu Reveal Marketing Research. În plus, nici entuziasmul resimțit de români în apropierea sărbătorilor nu mai este ca în anii trecuți.
Anul acesta, pe mesele de Crăciun și Revelion vor fi mai puține bucate, iar cadourile vor fi ceva mai modeste. Aproape 40% dintre respondenți au spus că vor aloca anul acesta mai puțini bani pentru sărbătorile de iarnă, în timp ce jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj susțin că vor avea un buget similar și doar puțin peste 10% planifică să cheltuiască mai mulți bani anul acesta.
Haideți să vedem și cum vor fi repartizate cheltuielile: peste 30% din bugetul alocat de români pentru sărbătorile de iarnă va fi cheltuit pe mâncare și băuturi. În medie, este vorba de o sumă de aproape 550 de lei, cu peste 10% mai mică față de anul trecut.
28% dintre bani vor fi cheltuiți pe cadouri
Peste 10% din bani vor fi alocați decorațiunilor și atmosferei festive. În contextul scumpirilor, 4 din 10 români au cumpărat cadourile de Crăciun în avans sau au plasat comenzi online pentru a profita de reduceri și a evita aglomerația din magazine, arată studiul făcut de Reveal Marketing Research.
Deși entuziasmul românilor în ajun de sărbători este mai scăzut față de anul trecut - de la 17%, în 2022 a ajuns la doar 6% în 2023 - românii au mai multe sentimente pozitive, în așteptarea sărbătorilor de iarnă, față de anul trecut. Printre acestea se numără: fericire, stare de bine și mulțumire.
Majoritatea românilor își vor petrece, și în acest an, sărbătorile de iarnă acasă - 56%. În cazul persoanelor cu vârste de peste 55 de ani, dar și cu un venit sub 2.000 de lei, procentul depășește 70%. Asta în timp ce aproape 40% dintre români intenționează să meargă în vizită la cei dragi cu ocazia sărbătorilor de iarnă.