Frustrarea de la capătul a două luni de lockdown i-a făcut pe locuitorii din Shanghai să ia cu asalt magazinele de lux din metropolă, în prima zi în care au putut ieși în oraș cum se cuvine.
La desantul comercial se adaugă și petrecerile de stradă, pentru ceea ce a fost descris în mediul online chinez prin Hashtag-ul “Shanghai s-a întors”.
Ne-au atras atenția imaginile surprinse pe 1 iunie, imediat după expirarea lockdown-ului. Oamenii au doborât barajele ridicate de forțele de ordine săptămânile trecute și au petrecut ca de Anul Nou.
În timpul zilei, magazinele unor case de modă precum Prada, Dior sau Louis Vuitton au fost asaltate de cumpărători, a relatat South China Morning Post (SCMP).
Iar reacțiile în social media nu au întârziat să apară. Pe Weibo, platforma de social media similară Twitter, hashtag-ul "Shanghai s-a întors" se regăsește în 830 de milioane de postări.
"Sărbători fericite tuturor copiilor mari", a comentat una dintre utilizatoarele platformei în postarea sa, referindu-se, bineînțeles, la Ziua Copilului, pe care și chinezii o sărbătoresc tot pe 1 iunie.
De precizat că și în plin lockdown, chinezii înstăriți au ținut morțiș să arate că și dincolo de ușile locuințelor se trăiește bine. Testele obligatorii Covid au fost puse în pungi de cumpărături branduite și agățate de mânerele de la intrarea în buticuri.