Programul de guvernare, prezentat de noul premier, Marcel Ciolacu, prevede, printre altele creșterea producției și consumului de produse românești.
Marcel Ciolacu a afirmat că "viziunea PSD privind guvernarea se referă la dezvoltare prin patriotism economic, adică prin investiții şi producție aici, în România".
Adrian Bența, consultant fiscal a explicat, la Euronews România, ce înseamnă noul concept promovat de premierul Ciolacu.
”Să-ți iubești țara este un lucru foarte bun și o datorie, căci gândirea și sloganul trebuie să fie în mintea tuturor. Trebuie să cumpărăm bunuri din România, ca să susținem activitatea economică. Problema este de o concurență globală acerbă, pe o piață internațională globalizată și atunci guvernul va trebui să susțină acel slogan prin programe masive de a investi în întreprinderi românești, care să aibă capacitatea să susțină cererea pentru un anumit produs”, a spus Adrian Bența, consultant fiscal.
Economistul a oferit exemplul celebrei roșii românești.
”Guvernul trebuie să stimuleze acele companii să producă cât este necesar în piață și să răspundă la solicitarea distribuitorilor. Hipermarketurile și mall-urile vor avea, în continuare, destul de multe la vânzare, vrem nu vrem”, avertizează Adrian Bența.
Modificarea legislației
Adrian Bența, consultant fiscal: ”Trebuie să recunoaștem că legislația, cel puțin în domeniul condițiilor agricole alimentare, securitatea alimentară sau cu celebrul ”România dă de mâncare la 80 de milioane de oameni” s-au mai făcut niște pași, timizi, dar poate nu cu rezultate atât de rapide. S-a modificat legislația în zona cooperativelor agricole, astfel încât, pe o perioadă de 5 ani de la înființare, cooperativele sunt cele mai bune instrumente de a realiza niște venituri”.
Exporturi cât mai mari, importuri cât mai mici
Expertul a explicat cum ar putea funcționa cel mai bine varianta exporturilor masive.
”Ideea este ce anume poți să exporți și ce anume trebuie să imporți. Trebuie să aducem tehnologie care să vină cu plus de valoare, iar noi să exploatăm produsele finite. În momentul acesta, România a devenit destul de scumpă ca forță de muncă. Nu se mai găsește forță de muncă foarte calitativă. Dacă vrem să exportăm, în continuare, forță de muncă ieftină, produse cu valoare adăugată, nu o să prea putem și va trebui să gândim să exportăm produse cu valoare adăugată foarte mare și sunt anumite piețe de servicii pe care o putem face: IT, care e cunoscut, servicii medicale, stomatologice. Nu vom putea concura, în continuare, cu materii prime provenite din China, unde nu sunt respectate standarde de mediu și unde munca e mai ieftină”, a mai spus analistul.