Inteligența artificială este soluția viitorului în hotelurile și restaurantele din România. În lipsa forței de muncă, patronii au devenit interesați de roboți, pe care să-i angajeze ca ospătari sau recepționeri. Angajații Hi-Tech le oferă informații clienților, fac check-in sau îi servesc la masă.
Patronii au devenit interesați de roboți, pe care să-i angajeze ca ospătari sau recepționeri
Robotul Ghiță a fost programat să ofere informații turiștilor și poate să răspundă inclusiv la întrebări de cultură generală, iar pe perioada pandemiei a întâmpinat turiștii la intrarea într-un hotel din Poiana Brașov, le-a măsurat temperatura și le-a urat bun venit.
Bianca Socol, reprezentant hotel: „Este prietenul copiilor și al oaspeților noștri, oferă informații despre toate serviciile din casă, programul SPA-ului, restaurantele care sunt deschise, traseele care sunt în zonă, plus informații de cultură generală.”
Turistă: „Mi se pare că atrage toți turiștii.”
Roboții se ocupă de check-in sau lucrează ca picoli
Într-un alt hotel din Brașov, roboții se ocupă de check-in sau lucrează ca picoli, în restaurant.
Cristian Macedonschi, manager restaurant și hotel: „Roboții vin să ne ajute, mai ales în zonele unde nu mai găsim sau a trebuit să importăm forță de muncă din alte țări. Există deja restaurante în care picoli sunt roboți. Ospătarul vine la masă, dar picolul robot vine la masă și servește.”
Pentru patronii de hoteluri și restaurante, roboții sunt angajații ideali, mai ales că nu obosesc și nu își iau concediu. Pentru Ghiță, „angajatorii” brașoveni au plătit câteva zeci de mii de euro.