Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Industria modei prinde contur și în Metavers. Cum contribuie moda digitală la reducerea amprentei de carbon

Industria modei intră în Metavers și folosește platforma pentru a ajunge pe noi piețe și pentru a-și promova produsele. În luna martie a acestui an, lumea a fost martoră la prima ediție a Metavers Fashion Week - patru zile de defilări și dezbateri găzduite în lumea virtuală 3D Decentraland. Printre mărcile care au participat se numără Tommy Hilfiger, Etro și Roberto Cavalli. Oricine putea intra online, se conecta la eveniment, putea să navigheze printre creații și să cumpere, conform Euronews Next.

Modă digitală sub formă de NFT-uri

În Decentraland, avatarele utilizatorilor se pot plimba pe platformă, pot socializa, se pot juca și pot cumpăra și vinde active - de la proprietăți imobiliare digitale la modă - folosind criptomonede. Scopernia este o companie cu sediul în Dubai care ajută organizațiile să înțeleagă aceste noi platforme și să le valorifice oportunitățile.

Metaversurile care prezintă interes în prezent sunt cele care îți permit să deții lucruri. Astfel, dacă creezi ceva, îl deții. Dacă cumperi un tricou pentru avatarul tău, poți revinde acel tricou. Dacă ai un avatar digital, acel avatar va purta modă, așa că, evident, mărcile de modă au ocazia să ofere acest lucru,” a adăugat Jérémy Denisty, Managing Partner MENA.

În prezent, marile branduri de fashion vând deja modă digitală în același mod în care arta digitală este tranzacționată în Metavers, sub formă de NFT-uri. Unii experți prezic că achiziționarea ținutei potrivite pentru avatarul tău ar putea echivala cu achiziționarea de piese de sezon nou de pe podiumurile de la Paris, Londra și Milano.

Brandurile colaborează cu jocuri video

Deocamdată, brandurile de modă colaborează cu dezvoltatorii de jocuri pentru a crea ținute și skin-uri pentru jucători.

Balenciaga a colaborat cu jocul video Fortnite, oferind unuia dintre personaje un hanorac digital marca Balenciaga, care poate fi cumpărat și în viața reală, la prețul de 725 de euro. Între timp, obiectele digitale Balenciaga se tranzacționau cu peste 1000 de V-Bucks, moneda din jocul Fortnite, echivalentul a aproximativ 10 euro.

Ralph Lauren a creat un echipament digital pentru zăpadă pentru Roblox's Winter Escape, iar Lacoste s-a asociat cu Minecraft, creând atât look-uri digitale pentru personajele din jocul video, cât și o colecție extinsă de îmbrăcăminte sportivă Minecraft în viața reală, disponibilă pentru a fi cumpărată online. Lacoste a vândut, de asemenea, NFT-uri pentru a atrage consumatorii la un nivel cu totul nou.

Crește libertatea de a experimenta

Pe lângă implicarea pe piețe noi și generarea de venituri, noile tehnologii pot contribui la reducerea unora dintre costurile asociate lansării unei colecții de modă. Pachetele software compatibile cu Web3 permit designerilor o mai mare libertate de a experimenta. Designerii pot crea colecții virtuale fără a fi nevoiți să investească în materiale și să testeze viabilitatea creațiilor lor, de la structura rochiilor complicate până la sustenabilitatea materialelor propuse.

Înlocuirea materialelor fizice de îmbrăcăminte cu alternative digitale în timpul fazelor de proiectare și dezvoltare poate contribui, de asemenea, la reducerea amprentei de carbon a unui brand. Îmbrăcămintea virtuală poate fi utilizată pentru modelare, eșantionare și marketing înainte ca modelele să fie trimise în producție.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE