Electrificarea a ajuns și în industria automobilelor de lux. La Shanghai, la unul dintre cele mai mari saloane auto din lume, marile branduri internaționale și-au prezentat noile creații, dar și planurile de tranziție de la puternicele motoare tradiționale, considerate un element definitoriu al industriei, la motoarele electrice.
Renunțarea la motoare cu combustibil, cu mulți cai putere, reprezintă o adevărată provocare pentru industria automobilelor de lux. Iar riscurile nu sunt excluse, mai ales că mulți dintre clienți plăteau nu doar pentru calitate și confort, dar și pentru senzația de putere, pentru zgomotul și vibrațiile pe care le provoacă puternicele motoare clasice.
Jia Ke, Auto Business Review: ”Acum (vehiculele) sunt conduse de electricitate, sincer, mașinile care valorează 30.000 sau 50.000 de euro au același mecanism ca și mașinile ce valorează 300.000 sau 500.000 sau 1.000.000. Așa că nu este ușor pentru oameni să simtă senzațiile unei mașini de lux. În această privință, a avut loc o egalizare. În astfel de circumstanțe, este o provocare uriașă pentru companii să construiască un brand de lux.”
Rolls Royce, Porsche și Maserati, printre giganții de lux care vor produce mașini electrice
Chiar și așa, managerii brandurilor de lux spun că nu pot sta în afara tendinței globale. Rolls Royce, Porsche și Maserati, sunt doar câteva dintre numele grele ale industriei care se alătură majorității constructori auto și luptă pentru piața chineză a vehiculelor electrice, cea mai mare din lume.
Henrik Wilhelmsmeyer, reprezentantul Rolls-Royce Motor Cars: ”Este o declarație de intenție puternică de a deveni o marcă complet electrică până la sfârșitul anului 2030. Dar, pe măsură ce începem marea noastră aventură electrică, puteți fi siguri că Spectre este, în primul rând, un Rolls-Royce și în al doilea rând o mașină electrică.”
La salonul din Shanghai inconfundabilul brand britanic și-a prezentat primul model electric - Spectre.
Marca italiană de lux Maserati a venit în China cu o gamă completă de vehicule electrice, inclusiv un SUV, dar și o mașină sport.
Bernard Loire, reprezentantul Maserati: ”Strategia noastră de viitor este reprezentată de angajamentul de a ne concentra pe electrificarea treptată și completă a gamei noastre. Obiectivul este de a avea o versiune electrică a fiecărui model Maserati până în 2025, iar întreaga gamă să fie electrică până în 2030.”
Iar constructorul britanic Lotus a adus un bolid complet electric. Și nemții de la Porsche au prezentat două vehicule complet electrice. Nu rămâne în urmă nici Lamborghini. Producătorul italian a lansat la Shanghai prima mașină sport pentru regiunea Asia-Pacific, dar și a anunțat investiții de 1,9 miliarde de euro pentru dezvoltarea modelelor electrice.