Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Grevă a angajaților Volkswagen la nouă fabrici din Germania din cauza posibilelor tăieri de salarii și închideri de uzine

Angajații companiei Volkswagen au organizat, luni, greve timp de două ore la nouă fabrici din Germania, în semn de protest față de reducerile salariale și închiderile de fabrici planificate, pe care grupul german le consideră necesare pentru a face față încetinirii pieței auto europene, relatează Euronews.com.

Din cauza grevei a fost întreruptă activitatea și la principala fabrică a Volkswagen din orașul Wolfsburg, unde angajații au protestat față de politica de reducere a costurilor prin care conducerea VW ia în calcul posibilitatea închiderii primei uzine din Germania.

Huiduieli și fluiere au putut fi auzite la Wolfsburg, unde se află sediul central al Volkswagen din Germania, a precizat corespondentul Euronews la Berlin, Liv Stroud.

„Zeci de mii de muncitori de la VW s-au alăturat grevelor de avertisment în toată Germania, deoarece discuțiile dintre companie și sindicate nu au reușit să ajungă la un acord. VW vrea să închidă cel puțin trei fabrici, să elimine mii de locuri de muncă și să reducă salariile cu 10%.

Compania dă vina pe creșterea salariilor, lipsa materiilor prime și tranziția lentă la vehiculele electrice.

Având în vedere că în februarie vor avea loc alegeri anticipate, iar industria auto reprezintă coloana vertebrală a economiei germane, pare mai probabil ca țara să voteze pentru schimbarea conducerii”, a explicat Liv Stroud, potrivit sursei citate.

Conducerea Volkswagen insistă că este nevoie de măsuri de reducere a costurilor

Volkswagen a susținut că trebuie să reducă costurile în Germania la nivelurile atinse de concurenți și de fabricile Volkswagen din Europa de Est și America de Sud.

Cu toate acestea, reprezentantul salariaților, Daniela Cavallo, a afirmat că angajații nu ar trebui să suporte povara eșecurilor conducerii de a dezvolta produse atractive și de a veni cu un vehicul electric mai ieftin.

„Cerem ca toți să-și aducă contribuția - atât conducerea, cât și acționarii”, a spus Cavallo la protestul din Wolfsburg, în timp ce angajații băteau din tobe, fluierau și aplaudau.

Următoarea rundă de discuții care va avea loc peste o săptămână „va stabili probabil cursul - apropiere sau escaladare. Suntem pregătiți pentru ambele”, a adăugat ea, potrivit sursei citate.

Grevele de avertisment din Germania au loc ca parte a negocierilor pentru un nou acord de muncă, după ce o perioadă de pace obligatorie care interzicea grevele a expirat duminică.

Sindicatul IG Metall a declarat că orice alte acțiuni de angajare în afara celor de luni vor fi anunțate ulterior.

Sindicaliștii se opun cererii conducerii VW de a reduce salariile

Conducerea Vw susține că are nevoie de o reducere de 10% a salariilor pentru 120.000 de angajați germani și că nu poate evita reducerea capacității fabricilor care nu mai sunt necesare. În schimb, reprezentanții angajaților spun că societatea a propus închiderea a trei dintre fabricile sale din Germania.

Thorsten Gröger, liderul regional al sindicatului IG Metall din Saxonia Inferioară, unde se află sediul central al Volkswagen, a spus că grupul nu va putea „trece cu vederea” concedierile.

„Dacă va fi necesar, acesta va fi unul dintre cele mai dure conflicte pe care Volkswagen le-a văzut vreodată”, a spus el.

Grupul germani nu și-a făcut publice planurile, însă se confruntă cu o scădere a cererii în Europa, costuri mai ridicate și creșterea concurenței din partea producătorilor auto chinezi.

Aceasta a construit fabrici pentru a aproviziona o piață europeană de 16 milioane de autovehicule în vânzări anuale, dar acum se confruntă cu o cerere de aproximativ 14 milioane, a declarat șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, citat de ziarul Welt am Sonntag. Întrucât Volkswagen deține un sfert din piață, aceasta reprezintă o pierdere de 500.000 de mașini pe an.

Profiturile puternice din China au ajutat la acoperirea costurilor mai mari timp de mai mulți ani, a spus Schaefer, dar mediul în schimbare înseamnă acum că „este timpul să abordăm această problemă”.

Plecările au început la o fabrică din Zwickau, în estul Germaniei, și urmau să continue la fabricile din Braunschweig, Chemnitz, Dresda, Emden, Hanovra, Kassel și Salzgitter.

Următoarele negocieri urmează să aibă loc lunea viitoare, la 9 decembrie.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE