Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Volkswagen ar putea închide două fabrici din Germania pentru a reduce costurile. Planul a revoltat sindicatele

Producătorul de autovehicule Volkswagen ia în calcul să închidă pentru prima oară fabrici în Germania. Decizia principalului producător auto din Europa scoate la iveală presiunile exercitate pentru a diminua costurile, pe fondul creșterii rivalității cu mărcile asiatice, relatează agenția Reuters.

Această hotărâre a generat un conflict de proporții între directorul executiv Oliver Blume, pe care analiștii îl descriu ca fiind un adept al consensului față de predecesorul său mai combativ Herbert Diess, și sindicatele cu influență considerabilă asupra conducerii VW.

VW consideră că o fabrică de autovehicule și o uzină de componente din Germania sunt învechite, motiv pentru care sindicaliștii anunță că vor opune o „rezistență acerbă” față de planurile conducerii companiei.

Directorul financiar Arno Antlitz se va adresa personalului alături de șeful mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, în cadrul unei reuniuni a conducerii care va avea loc miercuri dimineață.

Șefa comitetului angajaților din Volkswagen, Daniela Cavallo, ce face parte din puternicul sindicat IG Metall, a declarat că se așteaptă ca și directorul general Oliver Blume să se implice în negocieri, adăugând că întâlnirea de miercuri ar fi „foarte incomodă” pentru conducerea grupului.

Potrivit sursei citate, sindicatul IG Metall s-a opus și altor tentative de a face schimbări mai profunde, cel mai recent în 2022, când Herbert Diess a demisionat din funcția de director executiv..

Ce fabrici din Germania ar putea fi închise de Volkswagen

Analiștii au amintit că fabricile VW din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară, și Dresda, în Saxonia, au mai fost amenințate cu închiderea. Landul german Saxonia Inferioară este al doilea mare acționar al Volkswagen și a susținut luni reevaluarea producătorului auto.

Cu aproape 680.000 de angajați, compania Volkswagen a anunțat că e nevoită să pună capăt programului său de siguranță a locurilor de muncă, care a fost în vigoare din 1994 și care împiedică reducerea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu consiliul de administrație.

IG Metall susține spune că programul de siguranță a locurilor de muncă include uzinele Volkswagen din Wolfsburg, Hanovra, Braunschweig, Salzgitter, Kassel și Emden.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a spus Schaefer, conform sursei citate.

Volkswagen, care generează cea mai mare parte a vânzărilor grupului auto german, este prima dintre mărcile care va fi supusă unei campanii de reducere a costurilor, cu scopul de a face economii de 10 miliarde de euro până în 2026. Conducerea companiei încearcă astfel să eficientizeze costurile pentru a supraviețui tranziției la mașinile electrice.

Volkswagen, amenințat de producătorii de mașini chinezești

Directorul general Oliver Blume a transmis conducerii companiei că Volkswagen trebuie să ia mai multe măsuri, în condițiile în care se confruntă cu un mediu economic dificil, noi rivali în Europa și scăderea competitivității economiei germane.

Grupul auto german se confruntă cu tot mai multe provocări în Europa, SUA și mai ales în China, unde producătorii locali de mașini electrice, în frunte cu BYD, îi acaparează cota de piață. În ultimii doi ani, VW a pierdut mai mult din valoarea acțiunilor decât orice alt concurent major.

Planurile Volkswagen sunt și o lovitură pentru cancelarul german Olaf Scholz, a cărui coaliție tripartită a fost zdrobită duminică în urma alegerilor regionale. Partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania s-a clasat pe primul loc într-un land și pe locul doi în Saxonia.

Carsten Brzeski, reprezentant al companiei ING Research, a afirmat că decizia a evidențiat consecințele anilor de stagnare economică și schimbare structurală fără creștere.

„Dacă un astfel de colos industrial trebuie să închidă fabrici, acesta poate fi semnalul de alarmă mult așteptat că măsurile de politică economică (ale Germaniei) trebuie să fie intensificate considerabil”, a precizat Brzeski.

Ministerul german al Economiei a afirmat că managementul VW trebuie să acționeze responsabil într-un mediu de piață dificil, dar a refuzat să comenteze în mod specific reducerile planificate.

IG Metall a declarat că decizia „zguduie din temelii” Volkswagen, care este cel mai mare angajator industrial din Germania și cel mai mare producător de automobile din Europa în funcție de venituri.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE