Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Fashiontech marca LVMH, gigantul care deține 75 de branduri de lux: AI, AR, VR și focus pe start-up-uri

400 de miliarde de dolari și un viitor al luxului care nu se mai poate scrie fără ajutorul tehnologiei. LVMH, compania-mamut condusă de omul de afaceri Bernard Arnault, a făcut paradă la VivaTech, în Paris, cu start-up-urile pe care le crește în incubatorul propriu.

Mai precis, cu rezultatele colaborării dintre aceste companii și brandurile deținute de LVMH, 75 la număr: softuri care realizează prezentări de produs cu ajutorul inteligenței artificiale, experiențe in-store facilitate de realitatea augmentată sau în mediul vitual, dar și noi materiale, precum blana sintetică...din plante.  Bine ați venit în lumea fashiontech!

AI, VR, AR și alte abrevieri, pentru un viitor cu experiențe multisenzoriale

Louis Vuitton, Dior, Celine, Fendi, Givenchy, Kenzo, Bulgari și alte nume grele din industriile de lux sunt, de fapt, parte a grupului LVMH. Un ecosistem care, în acest moment, numără nu doar 75 de branduri, ci și colaborări cu peste 750 de companii aflate la început de drum. 

Programul se numește La Maison des Startups și, în cadrul  incubatorului STATION F,  caută noi și noi idei de afaceri și tehnologii anual. “Toate brandurile LVMH lucrează cu start-up-uri. Avem un spirit antreprenorial, ne este scris în ADN.” ne explică abordarea Laetitia Roche-Grenet, vicepreședinte pentru invoație în cadrul grupului.

În parteneriat cu organizatorii VivaTech Paris, LVMH selectează anual un câștigător, pe care-l anunță în cadrul expoziției din capitala Franței. Anul acesta, marele premiu a mers la compania FancyTech, care scripturi generate de IA pentru a simula mișcări și efecte de iluminare în software-uri de producție.  

Morgan Mao, Fondator FancyTech: “Trebuie să ținem cont de trei factori: mișcarea produsului, schimbarea de încadratură și, de asemenea, schimbarea de lumină. Totul se poate scrie sub formă de algoritmi, folosind limbajul Python. Antrenăm modelul nostru AI, care scrie apoi el codul.“

Marele premiu, pe lângă un trofeu splendid, realizat de casa Dior, constă în oportunitatea unică de a deveni vizibil și a accesa ecosistemul de branduri ale grupului.

Pentru FancyTech, viitorul vine în mod firesc: producția de clipuri video cu personaje în mișcare și fundal cât mai aproape de ceea ce urzește mama-natură.  Ceea ce ne duce vizavi de micuțul stand al companiei de mare viitor.

Blana din fibre vegetale și colaborarea cu Stella McCartney

Roni are doar 26 de ani și în cartea sa de vizită scrie așa: cofondator și Chief Commercial Officer la BioFluff. O companie care produce, în Italia, blană din fibre obținute integral din plante.

Roni Gamzon, cofondatoare și CCO BioFluff: “Avem materiale pufoase peste tot: în modă, în design interior, jucării de pluș. Toate sunt plușuri din fibre de plastic ori de origine animală. Problema cu toate aceste materiale e că se deșiră. Lăsăm plastic peste tot. De aceea am pornit la drum, să creăm materiale de origine vegetală, care le pot înlocui pe cele naturale.”

Procesul este unul delicat, așa că pe lângă idee, e nevoie de expertiză serioasă în textile. Rezultatele sunt, însă, uimitoare. Blana din fibre vegetale poate fi deosebită de cea naturală doar la capitolul finețe – este o idee mai aspră.  

Breakfast AR Tiffany's

Pentru că tot am vorbit de finețe, gândul ne-au zburat la Audrey Hepburn, imediat ce am dat de o nuanță inconfundabilă, asociată cu luxul și eleganța: Tiffany & CO a adus la Paris un dispozitiv de realitate augmentată, pentru o experiență in-store.

VEZI GALERIA
3 imagini

Prin intermediul unei platforme, cliențij nu doar că-și pot crea propriile bijuterii, ci le și pot testa, cu ajutorul tehnologiei AR - Realitate Augmentată.

Henri Foucaud, CEO la HAPTICMEDIA, compania colaboratoare a brandului vechi de aproape 200 de ani, descrie experiența: "Îți poți customiza propriul tău inel, pe toate fațetele. Poți modifica, evident, forma pietrei, poți de asemenea să alegi montura și să alegi fontul cu care să gravezi un mesaj, În interior.  Văd apoi inelul, văd textul pe care l-am gravat și pot pune inelul în cutie."

Așadar, realitate augmentată. Aici, fără ochelari speciali. La standul imediat următor de la VivaTech 2024, vedem și un alt tip de simulare.

Experiența de cumpărare multisenzorială

Inteligența Artificială generează, chiar sub privirea...virtuală a potențialului client, un mediu înconjurător în acord cu notele unui anumit parfum.  

"Îi creează și un alt tip de amintire, nu doar olfactivă, ci și vizuală. Și, da, cred  că o astfel de experiență chiar poate duce la creșterea vânzărilor." ne explică Charlotte, care învață despre comerțul electronic din postura de practicantă la celebra casă Guerlai.

De fapt, întregul conceptul este al experienței de cumpărare îmbunătățite. Începi de pe telefon și închei la magazin. "Doar nu poți să te duci și să încerci să bei ceva virtual, dacă vrei să apreciezi o șampanie fină", glumește Laetitia Roche-Grenet, după ce ne povestește despre viziunea LVMH.

Tot în Grădina de Vis, pavilionul Grupului, din cadrul VivaTech, Dior a prezentat Astra, o platformă care adună cuvinte din recenziile online ale clienților, pagini de produse ori interacțiuni cu call-centerul.

Odată sintetizat,  tot acest ocean de date permite inteligenței artificiale să prezică trenduri și să ruleze simulaări de feedback din partea cumpărătorilor în timp real.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE