Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Fără taxiuri zburătoare la Paris în timpul Jocurilor Olimpice. De ce se amână călătoriile cu Volocity

Promotorii proiectului ”taxiurilor zburătoare” electrice au încercat să profite de Jocurile Olimpice pentru a-și prezenta inovația în materie de transport alternativ pe cerul Parisului, însă au fost nevoiți să renunțe din cauza lipsei de certificare. În schimb, managerul aeroportului Groupe ADP şi start-up-ul german de aeronautică Volocopter și-au propus un zbor ”până la sfârşitul anului” de pe o platformă plutitoare pe Sena, după cum au anunțat joi, cu patru zile înaintea închiderii Jocurilor, relatează agenția France Presse, citată de Agerpres.

Cele două companii vor să organizeze demonstraţii de zbor cu un prototip, fără pasageri, joi şi duminică pe aerodromul Saint-Cyr-l'Ecole, la câteva sute de metri de parcul Palatului Versailles, locul în care se desfăşoară întrecerile olimpice de echitaţie.

O echipă Euronews România a filmat vehiculul zburător la Paris, în luna mai.

De ce taxiul aerian Volocity nu va zbura în timpul JO 2024

Vehiculul Volocity este proiectat şi fabricat de Volocopter, însă a existat un ”decalaj de câteva săptămâni” în procesul de certificare privind motoarele sale, a explicat Edward Arkwright, directorul general executiv al Groupe ADP, care gestionează aeroporturile şi aerodromurile din regiune, inclusiv Paris-Charles-de-Gaulle şi Orly, dar şi Saint-Cyr, conform sursei citate.

Cu sprijinul regiunii Ile-de-France, ADP şi Volocopter au vrut inițial să efectueze zboruri experimentale de pe o platformă ancorată pe un chei în estul Parisului, pentru a atrage atenția în contextul în care Parisul găzduiește Jocurile Olimpice de vară.

Creatorii Volocity vor, pe termen lung, să demonstreze fezabilitatea acestui nou mod de transport în orașele aglomerate, mai ales că aceste dispozitive au capacitatea de a decola şi ateriza pe verticală între mai multe "vertiporturi".

Printre acestea se numără instalaţia Saint-Cyr, ce urmează să fie inaugurată joi şi care va include o staţie de control al bagajelor pentru pasageri, o staţie de încărcare a aparatelor şi o zonă de parcare, a detaliat Arkwright.

Demonstraţiile se vor desfăşura în condiţii "normale" de exploatare a aerodromului, aparatul Volocity, care va zbura la peste 50 de metri altitudine, inserându-se în traficul obişnuit.

Amânarea proiectului, pusă pe seama unei firme din SUA

Proiectul, discutat încă de la sfârşitul anului 2020, şi-a văzut deja ambiţiile diminuate în ultimele luni, Volocopter nereuşind să obţină la timp certificarea din partea Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) pentru a primi pasageri plătitori.

Directorul general al companiei, Dirk Hoke, a atribuit noua întârziere "unui subcontractant american care nu a fost în stare să livreze ceea ce a promis".

Motoarele pentru echiparea vehiculului au trebuit să fie trimise înapoi în Statele Unite pentru a fi verificate. "Se vor întoarce săptămâna viitoare, dar nu la timp pentru a face zborurile de pe barjă" înainte de sfârşitul Jocurilor, a spus Hoke.

"Suntem puţin dezamăgiţi, dar în orice caz am spus că nu vom face niciun rabat în privinţa securităţii", a adăugat Arkwright.

În versiunea sa actuală, aeronava cu două locuri, inclusiv cel al pilotului, este echipată cu baterii care alimentează 18 rotoare dispuse în coroană deasupra cabinei şi este mult mai silenţioasă decât un elicopter conform producătorului său.

Taxiul zburător, considerat ”o aberaţie ecologică” de municipalitatea din Paris

În ultimele luni, Ministerul Transporturilor din Franţa şi Goupe ADP au preferat să sublinieze utilitatea acestor aparate - în viitoarele versiuni mai mari - pentru efectuarea de evacuări medicale sau transportul de organe, decât să vorbească despre "taxiuri zburătoare" asociate cu un mod de deplasare pentru cei mai bogaţi.

În schimb, acest proiect a întâmpinat ostilitate din partea aleşilor municipali din Paris, atât din partea majorităţii, cât şi a opoziţiei. Primăria, vorbind de o "aberaţie ecologică", a contestat chiar în instanţă decretul publicat pe 9 iulie de Ministerul Transporturilor şi prin care se autoriza crearea "heliportului" parizian.

Pe 24 iulie, Consiliul de Stat (cea mai înalta jurisdicţie administrativă) a trimis chestiunea municipalităţii, în aşteptarea unei hotărâri pe fond, aşteptată în toamnă. Potrivit decretului ministerului, autorizaţia de funcţionare a platformei este valabilă până la 31 decembrie ''cel mai târziu''.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE